Un set de principii de marketing, adoptat de principalii jucatori din online, in vigoare de la 1 mai
Mai multe grupuri media, regii de vanzari si companii online au
adoptat un set de principii pentru gestionarea campaniilor de
performance marketing pe site-urile pe care le administreaza, care
va intra in vigoare de la 1 mai.
Grupurile media, regiile de vanzari interactive si companiile
online AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5,
Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst Romania si
Splendid Interactive anunta ca au decis de comun acord adoptarea
unui set de principii care sa guverneze gestionarea campaniilor de
performance marketing pe toate site-urile pe care le editeaza
si/sau le reprezinta din punct de vedere al vanzarii spatiilor de
publicitate.
Prin adoptarea setului de principii enuntat mai jos, acestea isi
propun sa faca inca un pas in directia maturizarii industriei de
publicitate online din Romania, prin furnizarea unui cadru coerent
care sa raspunda nevoii de stimulare a performantei campaniilor
online, indiferent de forma in care este cuantificata aceasta -
prin atragerea de utilizatori pe site-urile clientilor, prin
generarea de lead-uri sau de actiuni etc.
Aceasta decizie vine intr-un context in care internetul a devenit
un mediu de comunicare de masa, gradul de penetrare depasind deja
60% in mediul urban, potrivit cifrelor furnizate de Biroul Roman de
Audit al Tirajelor.
Astfel, internetul este singurul mediu care poate oferi clientilor
de publicitate nu numai publicitate de brand - ca televiziunea,
radioul, presa scrisa sau outdoor-ul -, ci si posibilitatea de a
interactiona direct cu actualii si potentialii consumatori, metoda
specifica publicitatii online, care are nevoie de un set de reguli
specifice.
Companiile care au adoptat acest set de principii isi propun astfel
sa dezvolte si sa promoveze catre clientii de publicitate
interesati de solutii de performance marketing campanii construite
pe urmatoarele principii:
1. Utilizarea, in exclusivitate, a unor sisteme bazate pe link-uri
text, insotite sau nu de o imagine grafica, reclamele de tip
display urmand a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de
branding, reach si creare de awareness. Se urmareste astfel
diferentierea clara intre cele doua categorii de obiective urmarite
preponderent de clienti (brand awarness si performanta), atat prin
mijloacele de promovare utilizate, cat si prin modul de tarifare
(cost-per-click/ cost-per-lead/ cost-per-action/ cost-per-sale/
cost-per-thousand).
2. Recomandarea grupului de initiativa este de a se folosi imagini
care prezinta produsul sau serviciul promovat (doar in situatii
exceptionale si logo-ul clientului de publicitate), insotite de
prezenta obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care sa
determine utilizatorii sa acceseze link-ul propus pentru a primi
mai multe detalii despre oferta promovata, fapt care va creste
eficienta si rata de raspuns.
3. Totodata, vanzarea spatiilor se va face in regim de
run-of-network si/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu
pe un singur site, ci pe intreaga retea sau pe o categorie de
site-uri cu profil asemanator), incurajandu-se targetarea
reclamelor in functie de cuvinte si expresii cheie sau criterii
demografice, urmarindu-se astfel cresterea ratei de click si,
implicit, a eficientei campaniilor de promovare online derulate,
atat in interesul publisherilor, cat si al agentiilor de media si,
mai ales, al clientilor.
Lista principiilor stabilite de grupul de initiativa ramane
deschisa pentru alte propuneri, dar si pentru alti publisheri,
grupuri media, regii interactive, agentii digitale si de media,
precum si pentru clientii care doresc sa contribuie constructiv la
maturizarea pietei online din Romania.
Companiile care au adoptat acest set de principii au fost de acord
ca, incepand cu data de 1 mai, sa aplice principiile si
recomandarile de mai sus, in vederea gestionarii tuturor
campaniilor de performance marketing derulate pe retelele de
site-uri pe care le gestioneaza.
Informat despre initiativa propusa de catre unii dintre membrii
sai, de a stabili un prim set de principii pentru performance
marketing, Consiliul Director al IAB Romania a comunicat faptul ca
"intentioneaza sa infiinteze un grup de lucru care sa studieze si
sa construiasca recomandari si bune practici in domeniul acestui
tip de campanii. IAB Romania incurajeaza initiativele de
autoreglementare a pietei de publicitate online care pot conduce la
dezvoltarea si maturizarea acesteia".