Hornbach investeste 40 mil. € in complexul Prisma de pe DN1

Autor: Mihaela Popescu 15.04.2010

Reteaua germana de materiale de constructii si bricolaj Hornbach investeste aproximativ 40 mil. euro in locatia fostului complex comercial Prisma de pe DN1, inchis in 2004 din cauza lipsei de clienti.

Prisma este unul dintre cele mai cunoscute centre comerciale de fashion din zona Bucurestiului din perioada 1996-2000, cand retailerii si dezvoltatorii imobiliari straini ocoleau Romania, devenit ulterior o victima a extinderii lanturilor mari de magazine si a mallurilor. "Prisma a fost o afacere care s-a bucurat de o conjunctura favorabila, pentru ca in primii sai ani nu existau pe piata formatele moderne de comert. Avea un flux estimativ de 15.000 de clienti pe zi in weekend si probabil o medie de 2.000 de persoane in restul zilelor", apreciaza Razvan Gheorghe, directorul general al Cushman & Wakefield Romania.

Hornbach a achizitionat fosta locatie Prisma in 2007, pentru 20 mil. euro, si ar putea finaliza magazinul la sfarsitul acestui an, potrivit reprezentantilor companiei. Acestia au mai precizat ca vor sa atraga un alt retailer mare in locatia respectiva.

Va atinge retailerul german varful de trafic de la Prisma?

"O medie zilnica de 13.000 - 14.000 vizitatori intr-o locatie aflata la 20 de kilometri de Bucuresti este foarte mare, in conditiile in care un mall important din interiorul orasului inregistreaza un trafic de 25.000-30.000 de oameni", afirma Georgiana Andrei, managerul diviziei de retail a Colliers Romania.