Kaufland aduce inca 45 de milioane de euro in cinci magazine, dupa ritmul record de extindere din trimestrul I

Autor: Mihaela Popescu 18.04.2010

Reteaua germana de hipermarketuri cu discount Kaufland pregateste inaugurarea altor cinci magazine in urmatoarele luni, dupa ce in trimestrul intai al anului a realizat un ritm record de expansiune pe piata de profil, cu 4 magazine deschise in doua luni.



Investitiile retailerului ar putea ajunge aproape de 100 mil. euro in 2010, ceea ce reprezinta aproape jumatate din bugetele de extindere de anul trecut ale tuturor lanturilor de hipermarketuri de pe piata.

Retailerul, detinut de grupul LIDL & Schwarz, a finalizat de la inceputul anului investitii de 36 mil. euro in 5 hipermarketuri si cauta in acest moment angajati in vanzari pentru alte cinci locatii noi, in orasele Caransebes, Sighisoara, Orastie, Vaslui, Ramnicu Sarat si Deva, potrivit anunturilor de recrutare ale companiei.

De obicei, recrutarile pentru casieri incep cu 2-3 luni inainte de deschiderea unui hipermarket.

Kaufland opereaza in prezent 50 de magazine la nivel local si si-ar putea dubla numarul de deschideri in 2010, comparativ cu anul trecut, cand a finalizat 6 proiecte de acest gen. Cu cel putin 10 inaugurari de hipermarketuri in acest an, compania ar putea recruta in total peste 1.000 de persoane, in special in orase mici, cu un nivel de trai scazut.

De partea cealalta, competitorii sai din clasamentul celor mai mari trei operatori de hipermarketuri, Carrefour si Real, au anuntat pana acum un singur proiect nou - deschiderea Real din estul Capitalei.

Ofensiva germanilor de la Kaufland este sustinuta de creditul obtinut anul trecut de la BERD (Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare), in valoare de 150 mil. euro, pentru dezvoltarea retelei pe pietele din Romania si Bulgaria.

La nivel local, aceste resurse vor permite companiei sa intre in 20 de orase mici cu putere de cumparare redusa, potrivit institutiei financiare.

Kaufland este primul lant de hipermarketuri care ataca orasele mici din Romania, cu 25.000-40.000 de locuitori, in conditiile in care competitorii sai ocolesc localitatile cu mai putin de 100.000 de locuitori.

Va avea doua centre logistice din 2011

Lantul german de hipermarketuri ar putea inaugura anul viitor al doilea sau centru logistic de pe piata locala, pentru a sustine expansiunea retelei. Compania a achizitionat anul trecut un teren de 40 de hectare langa Turda, potrivit reprezentantilor autoritatilor locale.

"Constructia centrului logistic de la Turda urmeaza sa se desfasoare in trei etape si nu a fost inca demarata. Prima si a doua etapa vor dura fiecare intre 15 si 18 luni. Prin urmare, in functie de evolutia pietei si a companiei, intregul proiect ar putea fi finalizat in anul 2015", au declarat reprezentantii Kaufland Romania.

Investitia in acest proiect poate fi estimata la 40-50 mil. euro. Primul centru logistic al retelei a fost inaugurat in 2005 la Ploiesti, in urma unor investitii de 40 mil. euro, si a fost extins ulterior in mai multe etape.

Kaufland Romania a avut vanzari de 778 mil. euro cu 38 de magazine operationale in 2008, potrivit celor mai recente raportari ale companiei. Vanzarile pe 2009 pot fi estimate la 800-900 mil. euro pe baza ritmului de expansiune.

La inceputul acestui an, grupul LIDL & Schwarz si-a facut intrarea si pe segmentul hard discount al retailului alimentar din Romania, prin achizitia magazinelor Plus de la germanii de la Tengelmann, tranzactie estimata de surse din piata la circa 200 mil. euro.

Unitatile preluate urmeaza sa fie rebranduite LIDL. Este insa putin probabil ca cele doua retele sa opereze in Romania ca un grup de companii, tinand cont de modelul de operare al LIDL & Schwarz la nivel european.

Si-a atins tinta setata la intrarea pe piata