Pro Cinema: Ne mentinem in top printr-o strategie de programare adecvata si una de marketing nu foarte agresiva

Autor: Adriana Rosoga 18.04.2010

In urma cu sase ani, grupul PRO TV lansa pe piata locala primul post autohton dedicat cinefililor: Pro Cinema. Planurile postului, care a fost lider de audienta inca de la lansare, sunt de crestere si dezvoltare, atat pentru canal, prin programe noi si productii cu specific de cinema, cat si in declinari ale acestuia.

Lucia Antal (36 de ani), care ocupa functia de director executiv al Pro Cinema inca de la lansarea canalului TV in urma cu sase ani, spune ca a reusit sa castige cota de piata printr-o strategie de programare adecvata si una de marketing nu foarte agresiva, dar care se adreseaza foarte precis publicului-tinta. Potrivit datelor GFK, Pro Cinema isi pastreaza pozitia de lider pe care a avut-o inca de la lansare pe nisa canalelor de film, avand o audienta in perioada 19 aprilie 2009 -13 aprilie 2010 cu peste 60% mai mare decat cea a principalului competitor, Hallmark.

"Modelul de business nu s-a schimbat. Pro Cinema va aborda aceeasi diversitate de genuri si se va orienta atat spre achizitionarea filmelor de cult, a filmelor de arta, fara insa a neglija nici productiile care se adreseaza unui segment mult mai mare al publicului sau", explica ea.

La momentul aparitiei Pro Cinema, pe 19 aprilie 2004, pe piata locala nu erau foarte multe canale dedicate exlusiv filmelor. "Existau HBO sau AXN, insa acestea aveau un format strain. Pro Cinema s-a dorit a fi primul post de televiziune, cu un format romanesc, dedicat filmelor, serialelor, dar si documentarelor legate de profilul canalului."

Pro Cinema detine mai mult de o treime din piata de film si seriale, respectiv 36%, o piata in continua expansiune. In momentul de fata sunt noua statii de profil monitorizate.

Filmele preferate de publicul roman sunt cele de actiune, thrillerul, comedia si filmul istoric, spune Lucia Antal care precizeaza ca elementele care fac diferenta intre Pro Cinema si celelalte canale de film de pe piata este diversitatea de genuri si stilistica din grila de programe.

"Telespectatorul roman este destul de consecvent in preferintele lui pentru un anumit gen de film. Actiunea si comedia au fost de-a lungul celor sase ani de existenta pentru Pro Cinema cele doua genuri de film care au adus cei mai multi oameni in fata televizorului, indiferent de postul la care ne referim. "Filmul de 10" este brandul care are audienta cea mai mare din grila postului."

Alte branduri ale postului care au reusit sa se impuna publicului cinefil sunt "Comedia in esenta tare", "Ora de buna-dispozitie" sau emisiunea "CineTePrinde". Publicul tinta al postului sunt barbati cu varste cuprinse intre 20 si 49 de ani, cu o educatie peste medie.

Anul acesta nu vor exista schimbari majore in grila Pro Cinema, spune directorul executiv al postului. "Vom continua ceea ce am inceput in toamna. Ponderea filmelor artistice in grila de programe va creste."

Filmele difuzate de Pro Cinema de la lansare pana in prezent care au avut cel mai mare rating sunt "Liceenii Rock'n Roll", care a obtinut 2,9 puncte de rating si o cota de piata de 8,3, "Cu mainile curate", "Pentru Patrie", "Revansa", "Osanda".

Lucia Antal precizeaza ca planurile de viitor ale postului sunt de crestere si nu exclude ca in viitor sa apara sub-branduri Pro Cinema.

"Compania Pro Tv SA este o operatiune de TV multichannel, din acest motiv noi analizam permanent perspectivele de dezvoltare. Viitorul se doreste a fi unul de crestere si dezvoltare, atat pentru canal (programe noi si eventual productii cu specific de cinema), cat si in declinari ale acestuia."

Pro Cinema face parte din compania PRO TV SA, care mai detine posturile de televiziune Pro TV, Pro TV International, Acasa, Sport.ro si MTV Romania. Anul trecut, toate canalele reunite in compania PRO TV SA au avut o cifra de afaceri de 176 mil. dolari si un profit operational (EBITDA) de 38,5 milioane de dolari.

Compania PRO TV este controlata de firma americana CME (95%), iar restul actiunilor sunt in proprietatea lui Adrian Sarbu, care detine si Ziarul Financiar.