Oprirea traficului aerian aduce importatorilor de fructe de mare pierderi de circa 10.000 de euro

Ziarul Financiar 18.04.2010

Importul de fructe de mare pe cale aeriana a scazut in ultimii ani din cauza costurilor de pana la 10 ori mai mari fata de cele care presupun transportul cu camionul. Cu toate acestea, cei mai importanti furnizori de produse marine proaspete care livreaza marfa restaurantelor haute-cuisine ca Heritage sau Casa Vernescu si celor care apartin hotelurilor de cinci stele Hilton, Radisson Sas, Marriott sau Novotel, importa o parte din produsele din Olanda, Germania sau Italia cu avionul.

"Aducem, o data pe saptamana, produse proaspete din Olanda. Transportul de circa 100 de kilograme de fructe de mare (homari vii sau anghila vie) valoreaza circa 2.000 de euro. Pentru restul produselor, care presupun costuri mai mari, apelam la transportul terestru. Aflam din timp comanda restaurantelor si facem livrarea intr-o saptamana", a declarat Mircea Radianu, Assistant Manager al importatorului de fructe de mare R Family Prodserv Com.

La o medie de 2.000 de euro saptamanal, valoarea pierderilor pentru acesta saptamana in care traficul aerian este perturbat s-ar putea ridica la cel putin 10.000 de euro, daca luam in calcul cei mai importanti cinci jucatori importanti pe piata importului si distributiei de fructe de mare din Romania.

"Deocamdata nu am fost afectati, dar probabil ca, daca situatia se va mentine, stocurile furnizorilor se vor termina. Depinde foarte mult de capacitatea acestora de a gasi o alternativa", spun reprezentantii restaurantului Heritage.