Oprirea traficului aerian aduce importatorilor de fructe de mare pierderi de circa 10.000 de euro
Importul de fructe de mare pe cale aeriana a scazut in ultimii
ani din cauza costurilor de pana la 10 ori mai mari fata de cele
care presupun transportul cu camionul. Cu toate acestea, cei mai
importanti furnizori de produse marine proaspete care livreaza
marfa restaurantelor haute-cuisine ca Heritage sau Casa Vernescu si
celor care apartin hotelurilor de cinci stele Hilton, Radisson Sas,
Marriott sau Novotel, importa o parte din produsele din Olanda,
Germania sau Italia cu avionul.
"Aducem, o data pe saptamana, produse proaspete din Olanda.
Transportul de circa 100 de kilograme de fructe de mare (homari vii
sau anghila vie) valoreaza circa 2.000 de euro. Pentru restul
produselor, care presupun costuri mai mari, apelam la transportul
terestru. Aflam din timp comanda restaurantelor si facem livrarea
intr-o saptamana", a declarat Mircea Radianu, Assistant Manager al
importatorului de fructe de mare R Family Prodserv Com.
La o medie de 2.000 de euro saptamanal, valoarea pierderilor pentru
acesta saptamana in care traficul aerian este perturbat s-ar putea
ridica la cel putin 10.000 de euro, daca luam in calcul cei mai
importanti cinci jucatori importanti pe piata importului si
distributiei de fructe de mare din Romania.
"Deocamdata nu am fost afectati, dar probabil ca, daca situatia se
va mentine, stocurile furnizorilor se vor termina. Depinde foarte
mult de capacitatea acestora de a gasi o alternativa", spun
reprezentantii restaurantului Heritage.