Piuk, Schoenherr: Parteneriatul public-privat pentru Comarnic-Brasov nu a fost ce asteptau bancile
Contractul de realizare a autostrazii Comarnic-Brasov (55 km),
care a fost denuntat saptamana trecuta unilateral de consortiul
castigator Vinci-Aktor, nu a fost in concordanta cu ceea ce
asteptau bancile de la un proiect realizat in parteneriat
public-privat in Europa Centrala si de Est, sustine Markus Piuk,
partener al casei de avocatura Schoenherr si Asociatii.
"Pentru a face astfel de proiecte bancabile, nu depinde doar de
ratingul tarii, ci si daca felul in care sunt alocate riscurile si
daca structura proiectului prevazata in contractul de parteneriat
public-privat este in concordanta cu ceea ce bancile asteapta de la
proiecte de infrastructura in aceasta regiune. Aparent, in Romania
aceasta din urma a fost problema", a declarat pentru ZF Markus
Piuk.
Schoenherr si Asociatii au fost consultanti pentru un alt proiect
de infrastructura din Serbia ce lega nordul de sudul tarii, care
urma sa fie realizat tot in parteneriat public-privat, dar din
lipsa de finantare a fost amanat in 2008.