Termen nou: Pasajul Basarab, gata in noiembrie

Ziarul Financiar 26.04.2010

Fluidizarea traficului ramane principala preocupare a Primariei generale si in 2010, cei mai multi bani din bugetul de investitii al Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), aprobat recent de consilieri, indreptandu-se catre Pasajul Basarab.

Acest proiect, care ar fi trebuit finalizat in martie 2010, va primi 215 milioane lei (40 mil. euro), din bugetul CGMB, urmand ca in anul 2011 sa fie alocate alte 139 de milioane de lei, care vor acoperi lucrarile derulate in lunile octombrie-noiembrie 2010.

"Lucrarile la Pasajul Basarab vor fi finalizate in luna noiembrie, cand urmeaza sa fie primita si ultima factura de la constructori, care va fi platita in termen de 60-90 de zile. Din aceasta cauza, apare o suma alocata si in 2011, insa lucrarile vor fi terminate anul acesta. La 15 septembrie vor fi incheiate si lucrarile la nivelul solului, in zonele in care circulatia este blocata sau deviata", sustine Madalin Dumitru, directorul Directiei de Infrastructura din Capitala. El afirma ca incepand din octombrie vor fi facute incercari la podul hobanat (pe cabluri) peste calea ferata. "Sunt 62 de hobane, care vor fi supuse fiecare la trei incercari in fiecare zi".

Pe langa Pasajul Basarab, anul acesta primaria va finaliza modernizarea strazii Tunari, supralargirea strazii Nitu Vasile, a strazii Constantin Brancoveanu si strapungerea 1 Mai-Drumul Sarii.

Pentru lucrarile la strapungerea Buzesti - Berzei sunt alocate 90 de milioane lei (22 de milioane de euro), pentru supralargirea Pipera si penetratia bulevardul Timisoara, cate 60 de milioane de lei (15 mil. euro) si pentru reabilitarea strazii Tunari, peste 10 milioane de euro.

Totalul investitiilor CGMB din 2010 este de 717 milioane de lei (180 milioane de euro), sub bugetul de anul trecut, cand s-au alocat 874 milioane lei (peste 200 de milioane de euro) pentru investitii.

Din totalul bugetului de anul trecut au fost cheltuiti doar 550 de milioane de lei, pentru ca foarte multe licitatii au fost blocate de contestatii.

"Bugetul este insuficient pentru investitii in 2010, insa putem spera ca anul viitor sa avem mai multi bani, pentru ca am depus proiecte pentru atragerea de fonduri structurale. In plus, vom incepe procesele de expropriere la mai multe proiecte de infrastructura", afirma Dumitru.

Desi proiectele de mai sus sunt premiantele alocarilor din bugetul de investitii, ele au primit totusi putini bani si nu au sanse sa fie finalizate in 2010.

Primaria a alocat extrem de putini bani pentru strapungerea Buzesti-Berzei-Uranus, care primeste doar 90 de milioane de lei din necesarul de 634 de milioane de lei, pentru supralargirea soselei Pipera, care va primi doar 60 mil. lei din 268 de milioane lei sau pentru penetratia bulevardul Timisoara care primeste 60 de milioane de lei din totalul de 160 de milioane de lei.

Madalin Dumitru spunea recent ca in urmatorii trei ani traficul din Bucuresti va fi mult mai fluid pentru ca vor fi finalizate lucrarile la peste 10 pasaje si strapungeri, care vor inchide inelul central.

Printre acestea se numara pasajele Doamna Ghica - bulevardul Chisinau, Andronache - Stefanesti si Pasajul Petricani, precum si strapungerile Liviu Rebreanu - 1 Decembrie, Ghencea - Domnesti, Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, Buzesti-Berzei-Uranus si strapungerile catre autostrazile A1 si A2. Insa niciunul dintre aceste proiecte nu va fi finalizat anul acesta, iar Capitala va fi in continuare sufocata de lucrari.