„Rabla” aduce un plus de 10% vanzarilor VW

Autor: Bogdan Alecu 28.04.2010

Bogdan Florea, seful marcii Volkswagen autoturisme in cadrul Porsche Romania - importatorul marcilor grupului german, se asteapta la o crestere a comenzilor la nivelul lunii aprilie, pe fondul programului "Rabla", demarat in ultima saptamana din februarie.

"Aprilie a fost pentru noi aproximativ la acelasi nivel cu martie din punctul de vedere al livrarilor, in timp ce comenzile au urcat cu 10% comparativ cu luna anterioara", a spus Florea, care a preluat functia de brand manager Volkswagen autoturisme la 1 aprilie, anterior ocupand pozitia de area sales manager pentru Volkswagen in cadrul Porsche Romania.

Vanzarile Volkswagen pe piata locala au inregistrat in primul trimestru al acestui an un declin de 47%, la aproape 1.400 de masini. La nivelul lunii martie, declinul vanzarilor a incetinit la 14%, la un nivel de 660 de unitati.

Volkswagen a fost in 2008 cea mai bine vanduta marca de import, cu o cota de piata de 7,4%, in timp ce anul trecut a ocupat pozitia secunda in topul vanzarilor de masini din import, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), fiind depasita de Hyundai, marca ale carei masini vandute se regasesc insa numai in proportie de 50% in inmatricularile auto din 2009.

In ceea ce priveste evolutia retelei de dealeri a Volkswagen, planurile de extindere sunt legate de evolutia pietei auto locale. Pe de alta parte, in conditiile in care Volkswagen este cea mai importata marca atunci cand vine vorba de second-hand, importanta serviceului a crescut acum de la 30 la 50% din totalul businessului unui dealer.

"La dealeri, ponderea service-ului si serviciilor aftersales a ajuns in prezent la 50% din business, aproape la egalitate cu vanzarile de masini. Inainte partea de vanzari de masini noi avea o pondere spre 70%, iar acum a ajuns la 50%, si in anumite cazuri chiar sub 50%", a spus seful VW, care a subliniat ca in prezent nu exista dealeri VW care sa fi inchis vreun showroom, in conditiile in care 10% din cele 400 de centre auto din piata locala si-au inchis portile.

Piata auto din acest an este estimata la 100.000 de masini, in scadere fata de targetul de 115.000 de unitati de la inceputul acestui an, potrivit oficialilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Jumatate din vanzari, generate de Rabla

Vanzarile programului "Rabla" din acest an ar putea contribui cu mai mult de 50% la piata auto din acest an, estimata la 100.000 de masini, in conditiile in care programul a fost majorat pentru a doua oara de la 110.000 la 160.000 de tichete. De la demararea programului de casare si pana in prezent in cadrul programului "Rabla" s-au vandut 12.300 de masini. In conditiile in care pentru fiecare automobil vandut in cadrul programului de casare se utilizeaza in medie 2,9 vouchere, cele 160.000 de tichete in valoare de aproape 900 de euro fiecare ar putea contribui cu aproape 55.000 de masini la piata din acest an, cel mai mare procent, dupa ce anul trecut "Rabla" a ajuns la aproape un sfert din vanzarile de masini.