ProTv International este al doilea canal TV international din Europa ca distributie dupa Channel One din Rusia

Autor: Adriana Rosoga 28.04.2010

ProTv International, primul canal TV privat de pe piata locala lansat in urma cu zece ani si dedicat exclusiv romanilor de peste hotare, este canalul romanesc cu cea mai mare distributie in lume si al doilea canal TV international din Europa, dupa Channel One din Rusia, spune Doina Gradea, directorul executiv al postului.

"Vrem sa crestem acoperirea folosind toate formele de distributie posibile astfel incat sa fim si mai accesibili pentru cat mai multi romani. Din punctul de vedere al continutului, cel mai provocator produs va fi un program de Stiri ProTv International care va ilustra realitatea in care romanii de peste hotare isi traiesc viata. Programul va fi realizat in mare parte prin contributia telespectatorilor nostri. Ei vor fi corespondentii ProTv International", explica Doina Gradea, care a preluat functia de director executiv al ProTv International in urma cu sase ani, an in care postul a fost relansat.

Odata cu relansarea, in grila de programe a ProTv International s-a produs o schimbare majora, in sensul ca, daca pana atunci 99% din programe erau preluate de la ProTv si ACASA, canalul a ajuns treptat la 30% productii proprii precum: "Weekend cu Monica Dascalu", "Descopera Romania", "Asculta-ti muzica de acasa", "Privesti ce iubesti", "Romani de succes" sau "De Suflet". "Investim destul de multe resurse financiare pentru aceste productii. La doi ani de la relansarea din 2004, ProTv International a devenit profitabil. Anul 2009 a fost cel mai spectaculos din punct de vedere financiar."

ProTv International emite in toata Europa, in SUA, Africa de Nord si in tari din Orientul Mijlociu. La lansare, canalul Tv era distribuit doar in Israel si in Statele Unite si Canada, in timp ce in Europa era receptionat direct de pe satelit, semnalul fiind necodat. "Din 2004 am facut eforturi pentru a asigura o distributie de masa, in special in Europa. O crestere majora a distributiei acestui canal a fost inregistrata in perioada 2005-2009 cand am semnat contracte de distributie cu cei mai mari operatori din Spania, Germania, Italia, Portugalia", explica Doina Gradea.

Scaderea veniturilor din publicitate pe fondul reducerii bugetelor de advertising pentru campaniile dedicate romanilor din strainatate, din cauza crizei, a fost compensata de veniturile provenite din distributie, care ocupa cea mai mare pondere in afacerile ProTv International.

"Eram pe un trend crescator ca distributie si ca notorietate de brand pe piata europeana, atribute care ne asigurau conditiile cele mai bune sa atragem si clienti de publicitate, altii decat cei cu care lucram deja. Clientii din advertising au produse si servicii dedicate lor exclusiv. Criza ne-a afectat in sensul ca toti acesti advertiseri nu si-au mai permis aceste campanii dedicate romanilor, le-au redus sau le-au eliminat, lucru care ne-a afectat semnificativ veniturile din publicitate, insa estimam o revenire a pietei."

Cele mai vizionate programe la ProTv International sunt stirile, serialele si emisiunile de entertainment. ProTv International face parte din compania PRO TV SA, care mai detine posturile de televiziune Pro TV, Pro Cinema, Acasa, Sport.ro si MTV Romania. Anul trecut, toate canalele reunite in compania PRO TV SA au avut o cifra de afaceri de 176 mil. dolari cu un profit operational (EBITDA) de 38,5 milioane dolari.