Din vorba-n vorba cu... Denisa Mateescu: Aladin si cardul fermecat

Autor: Cristina Marina 29.04.2010

Managerul se ocupa de operatiunile MasterCard din Romania si regiunea Balcanilor.



Cardurile de credit au depasit era in care erau privite exclusiv ca metode prin care se achita nota de plata si s-au transformat treptat in simboluri ale statutului social. Invitatii la spectacole private, asistenti personali sau acces in saloane VIP din aeroporturi sunt privilegiile cu care marii emitenti de carduri de credit incearca sa atraga conturile de elita. Daca pe vremuri segmentul pose so rilor de carduri premium nu era suficient de semnificativ pentru a vorbi de o piata, in ultima vreme numarul acestora a ajuns la un nivel la care emitentii de carduri sa lanseze programe tot mai atractive.

"Vorbim de zeci de mii de carduri premium MasterCard, este deja o baza de date serioasa", spune Denisa Ma teescu, General Manager pentru Ro ma nia si regiunea Balcanilor, MasterCard Europe. Mateescu se ocupa de ope ratiunile si activitatile de mar keting ale companiei din Romania, Bul ga ria, Serbia si Mun te negru, Bosnia si Herte govina, Macedonia si Albania.

Recent MasterCard a lansat in Romania progra mul MasterCard Elite, special pentru pose sorii de carduri pre mium. In materie de carduri, un client trebuie sa parcurga un fel de scara ierarhica pana sa atinga culmea exclusivismului. In Romania, cei care au venituri nete de peste 1.600 de euro se califica pentru cardurile Gold, peste 3.500 intervine oferta de Platinum, iar varful ierarhiei sunt cardurile Signature, care pot accesoriza porto felul numai cu invitatie speciala si care inca nu sunt disponibile la noi.

"Programul Elite este un proiect strategic pentru noi, l-am considerat necesar pentru a putea segmenta mai bine portofoliul de carduri care vine impreuna cu maturizarea pietei", explica Mateescu.

Astfel, orice posesor de card premium MasterCard devine membru al clubului si are acces la reduceri de pana la 15% la cei 24 de comercianti implicati in program. "Am ales comercianti care sa fie cautati de segmentul premium din trei categorii - health and fitness, gourmet si shopping. Speram ca pana la finalul anului viitor numarul acestora sa se dubleze."

Printre companiile implicate in program se numara BoConcept, Canali, Innova, Venchi, Maiko sau World Class. Mateescu spune ca lansarea progra mului nu a fost influentata in niciun fel de criza. "Atat timp cat exista acesti comercianti inseamna ca au un segment de clienti. Apoi chiar si in vremuri de criza consideram ca exista cerere pentru carduri. Am constatat ca exista tot mai multi oameni care se gandesc la admi nis trarea cheltuielilor, iar cardul este un instrument bun de administrare. In plus, in aceasta perioada, toata lumea incearca sa se concentreze mai bine la finantele per sonale", conchide Ma teescu.