Cel mai mare distribuitor in benzinarii si magazine mici raporteaza afaceri in scadere cu 27%

Autor: Mihaela Popescu 29.04.2010

Compania Lekkerland Romania, cel mai mare distribuitor de bunuri de larg consum in benzinarii si in magazine de proximitate, a raportat vanzari de 42 mil. euro pe 2009, in declin cu 27%. In acelasi interval, distribuitorul si-a diminuat numarul de angajati de la 200 la 158 de persoane. "Reducerea efectivului de angajati a avut loc atat din cauza fluctuatiei de personal, cat si a eficientizarii operatiunilor de depozitare si distributie", a precizat Narcis Mihai, country manager al Lekkerland Romania. El explica declinul vanzarilor in benzinarii prin orientarea consumului catre produsele de baza, pe fondul reducerii puterii de cumparare. Compania opereaza in principal in Bucuresti, cea mai mare piata de consum. Cei mai mari clienti ai sai sunt lanturile de benzinarii, iar printre furnizori se numara producatori alimentari si de tigari sau operatori de telefonie mobila. "In acest an vrem sa ne mentinem vanzarile cel putin la nivelul anului 2009, intentionand sa dezvoltam cat se poate de mult businessul Lekkerland, in functie de evolutia generala a pietei si de tendinta de revenire a consumatorului in segmentul convenience (benzinarii si magazine de cartier - n. red.)", a mai declarat Mihai. Germanii de la Lekkerland au intrat pe piata romaneasca la finele lui 2005, prin achizitia companiei Macromex Convenience. In momentul preluarii, compania avea o cifra de afaceri de 22 mil. euro si aproximativ 50 de angajati.