Culcescu vrea sa investeasca 6 mil. euro intr-un complex turistic la Ostrov

Autor: Diana Tudor Stoica 02.05.2010

Horia Culcescu, proprietarul Ostrovit - producatorul vinurilor Domeniile Ostrov - si unul dintre cei mai mari producatori locali de legume, intentioneaza sa investeasca 6,5 milioane de euro in constructia unui complex turistic in localitatea Ostrov din judetul Constanta, situata la granita cu Bulgaria.

"Vom investi 1,5 milioane de euro in constructia unui hotel de cinci stele cu spatii de birouri si sali de conferinte, iar patru milioane de euro vor fi alocate unui aqua park, unui teren de fotbal, unui teren de golf si unui port de iahturi. De asemenea, vrem sa investim in constructia unei pensiuni si a unui restaurant cu specific traditional, investitie care se va ridica intre 500.000 de euro si un milion de euro", a declarat Marian Moise, directorul executiv al Ostrovit.

Moise a adaugat ca lucrarile vor fi demarate incepand cu luna mai a acestui an si o mare parte dintre ele urmeaza a fi finalizate in cursul anului 2011.

"Am decis sa facem aceste investitii deoarece exista un flux mare de oameni care translateaza frontiera", a explicat directorul executiv al companiei, care sustine ca toate investitiile vor fi realizate din fonduri proprii si fonduri europene.

Ostrovit detine aproximativ 1.600 de hectare de teren in Ostrov si localitatile apropiate, pe 1.200 de hectare fiind plantata vita de vie pentru productia de vin, pe restul de 400 de hectare fiind livezi cu pruni, caisi, ciresi sau chiar kiwi.

"Anul acesta vom replanta 300 de hectare cu vita de vie pentru productia de vin in loc de vita de vie pentru productia de struguri de masa, investitie care se va ridica la cinci milioane de euro", a mai spus Moise. El a adaugat ca vor mai fi insa necesare 2 mil. euro pentru achizitia unei a doua linii de productie de vin si ca vor fi demarate noi investitii in cresterea capacitatii maxime de stocare a vinului de la opt mil. litri in prezent la 12 milioane de litri pana la finalul anului viitor.

"Cu acestea vom putea intra si pe piata vinurilor spumante", afirma reprezentantul Ostrovit. Astfel, investitiile totale realizate de Ostrovit anul acesta se vor ridica la 15 mil. euro.

Producatorul a intrat pe piata vinurilor, estimata la 450 de milioane anual, la inceputul acestui an cu brandul Domeniile Ostrov. In prezent, aceasta marca este distribuita in lanturile de magazine Metro, Auchan, Plus si MiniMax. "Pana la finalul anului vrem sa obtinem o cifra de afaceri de sase milioane de euro din vanzarile de vin si o cota de piata de 5%. Ne propunem ca in urmatorii trei-patru ani sa ajungem in top cinci producatori."