Sephora se gandeste sa atraga brandul Gerovital in propria retea de magazine

Autor: Cristina Stoian 04.05.2010

Sephora Marinopoulos, compania greco-franceza care detine si opereaza lantul de magazine de cosmetice multibrand Sephora, intentioneaza sa atraga primul brand romanesc, Gerovital, care s-ar alatura astfel unui portofoliu care include marci precum Estée Lauder, Escada, Stella McCartney sau Bvlgari.

"Nu excludem aducerea in Sephora a brandului Gerovital, chiar daca deocamdata miscarea aceasta este la nivel de intentie. Este o procedura mai complicata, deoarece de multe ori brandurile intra in exclusivitate in magazinele noastre. De asemenea, trebuie ca jucatorul local sa ofere conditii extrem de avantajoase, deoarece includerea brandului in portofoliul nostru de produse implica costuri mari si din partea noastra", a declarat Roxana Rasu, director general al Sephora Romania, care admite ca din partea Farmec, companie care produce sub brandul Gerovital, nu a fost nicio solicitare in acest sens.

Durata de listare a unui brand in magazinele Sephora este de un an, un an jumatate. Sephora detine in magazinele sale si marca proprie de cosmetice Sephora, care are cea mai mare pondere in gama de produse.

De asemenea, si Farmec produce sub marca proprie a altor jucatori, cum ar fi hipermarketurile Carrefour. In ceeea ce priveste gama de produse, cea mai mare pondere o au insa parfumurile, care contribuie cu 53% la incasarile companiei.

Taieri de costuri

La nivel local, compania care detine 20 de magazine Sephora, cu o cifra de afaceri de 26 de mil. euro anul trecut, a schitat incepand din a doua jumatate a anului trecut anumite schimbari ale strategiei, taierile de costuri fiind primordiale. In momentul in care criza financiara a inceput sa se simta, clientii fiind "mai precauti" in actul cumpararii, Sephora a renegociat chiriile, a taiat costuri de logistica si cheltuieli cu personalul, optimizand practic timpul petrecut in magazin si apeland la angajatii part-time.

In prezent, compania are 200 de angajati. "Toate aceste ajustari au condus la o reducere a cheltuielilor de 27%. La finalul anului trecut, pe baze comparabile, fara a lua in calcul cele trei noi deschideri, am avut o scadere de doar 4% in euro, sub media scaderii pietei, care s-a situat la 10%-12%", afirma Rasu, care spune ca anul acesta estimeaza o stagnare a pietei. Chiar si asa marja de profit asteptata este de 20%.

Roxana Rasu estimeaza ca piata cosmeticelor de lux se ridica la 100 de milioane de euro, cota Sephora fiind de 32%.

"Ne lovim de lipsa proiectelor"

Sephora nu se afla in negocieri in momentul de fata cu privire la noile deschideri, chiar daca vizeaza mai multe orase, ca Timisoara, Craiova sau Brasov.

Un magazin Sephora, de circa 300 de metri patrati necesita in medie o investitie de 250.000-270.000 de euro.

"Ne lovim de lipsa proiectelor. Mai mult, pentru viitoarele magazine cautam spatii stradale, dar suprafata solicitata limiteaza ofertele", spune directorul general al companiei.

Sephora, care este prezenta de 10 ani in Romania, primii sase ani fiind cunoscuta ca Beauty Shop, are circa 50.000 de clienti in Romania si concureaza cu magazinele multibrand de cosmetice si parfumuri Douglas, Ina Center si Privilege.