P&G raporteaza vanzari de 280 mil. euro la nivel local, in scadere cu 11%

Autor: Mihaela Popescu 06.05.2010

Compania americana Procter & Gamble, producatorul unor branduri precum Ariel, Pampers sau Gillette, a raportat afaceri de 280 mil. euro (1.186 mil. lei) pe anul trecut pe divizia de distributie din Romania, in scadere cu 11% fata de 2008.



Acesta este al doilea declin anual al vanzarilor raportat de P&G la nivel local, reprezentantii producatorului punand acest lucru pe lipsa de dinamism a consumului pe piata din Romania.

"Rezultatele financiare pe 2009 ale celor 4 entitati juridice detinute de P&G in Romania au confirmat inca o data atingerea unui stadiu de ma turitate pe piata, observat in anul precedent", au declarat oficialii Procter & Gamble.

Cea mai mare companie detinuta de gigantul american la nivel local, Procter & Gamble Distribution, a avut anul trecut afaceri in stagnare in moneda locala, insa si-a majorat profitul cu 15% fata de 2008, pana la 26,8 mil. lei (6,3 mil. euro). Cu toate acestea, rata profitabilitatii raportata la cifra de afaceri a ramas in ultimii 3 ani la un nivel redus, de circa 2%.

"Evolutia rezultatelor financiare din ultimii ani reflecta atingerea unui stadiu de maturizare a pietei incepand cu a doua jumatate a anului 2007. Dinamica acestora din perioada 2006-2007 a reflectat si o ajustare a pre­turilor de achizitie intragrup, proces care a continuat si in perioada ul terioara", au precizat reprezentantii P&G.

Cifra de afaceri a Procter & Gamble Distribution reprezinta vanzarile realizate la nivel local de producatorul american.

Profit de 1,8 mil. euro la fabrica de detergenti

De partea cealalta, compania care opereaza fabrica de detergenti a P&G din Romania, Detergenti SA, cu sediul in Timisoara, a avut anul trecut afaceri de 18,6 mil. euro (78,7 mil. lei), in crestere cu 60% fata de 2008, si un profit net de aproape 1,8 mil. euro - de peste trei ori mai mare decat in perioada anterioara.

Cele mai mari investitii in locatia din Timisoara din ultimii doi ani au fost orientate catre instalarea unei linii noi de productie, pe care se fabrica detergentul de vase Fairy.

"Din a doua parte a anului 2009, pentru Detergenti SA cresterea productiei si a productivitatii a inceput sa genereze recuperarea inves titiei de capital, reflectata in evolutia foarte favorabila a profitului com paniei (plus 300% fata de 2008)", au mai mentionat reprezentantii com paniei.

P&G are in total 1.000 de angajati in Romania, dintre care aproximativ 200 de persoane lucreaza in fabrica din Timisoara, unde se produc deter gentii Ariel, Tide, Bonux si inalbitorul Ace. Aceasta a fost achizitionata de la stat in anul 1995.

Compania mai detine un centru regional de achizitii in Bucuresti, in care lucreaza 230 de oameni si care proceseaza anual comenzi de peste 10 miliarde de dolari ale companiei catre furnizorii sai.

In acest moment, P&G deruleaza un proiect de investitii de 100 mil. dolari in orasul Urlati din judetul Pra hova, care la momentul finalizarii va deveni cea mai mare fabrica de sam poane si alte produse de ingrijire a pa­rului a companiei americane la nivel global.

Noua fabrica, gata in semestrul doi

Unitatea de productie va fi inaugurata in a doua jumatate a acestui an si va aproviziona in special pietele din regiunea Balcanilor coordonate de la Bucuresti, dar si Turcia, Rusia si Ucraina.

Si fabrica de detergenti din Timisoara a fost transformata treptat, incepand cu 2007, intr-o unitate regionala de productie pentru P&G. In prezent, 50% din productia de la Timisoara se duce pe pietele externe.

Pentru demararea productiei la Urlati, compania a recrutat pana acum aproximativ 150 de oameni.

Cel mai mare competitor al P&G este producatorul anglo-olandez Unilever, cu afaceri de 192 mil. euro in anul 2008 cu branduri precum Dero, Dove sau Knorr.

Piata bunurilor de larg consum este estimata la aproximativ 20 mld. euro si a fost pe un trend descendent in 2009 din cauza contractiei consumului, cele mai afectate fiind produsele neali mentare.