Exclusiv on-line: Care sunt masinile cu cel mai redus consum de carburant din Romania
Unul dintre cele mai importante criterii luate in considerare la
achizitia unui automobil nou este fara indoiala consumul de
combustibil. Impreuna cu graficele costurilor de revizie clientul
poate determina costurile de exploatare pentru noul automobil. Cum
preturile reviziilor unui automobil cu motorizare diesel sunt mai
ridicate, de obicei, fata de un automobil cu alimentare pe benzina,
am centralizat primele 10 modele pentru fiecare fel de
combustibil.
Majoritatea automobilelor clasificate in functie de combustibil fac
parte din gama de pret 7.000 - 12.000 de euro, dar exista si
surprize. Primul loc, atat in cazul motorizarii pe benzina cat si
diesel, este detinut de un model premium. Smart, datorita
cilindreei reduse a motoarelor si a dimensiunilor si masei
minimaliste, inregistreaza cele mai reduse costuri/km in functie de
carburantul consumat.
In cazul motorizarilor diesel clasamentul este aproximativ acelasi
de cativa ani, unde prezenta Ford, Opel si a grupului VW este
subinteleasa. Dacia depaseste insa la capitolul performante de
consum cateva modele germane si chiar pe fratele de grup Renault
Clio, consumul mediu al modelului Sandero cu motorizarea 1,5 Dci de
70 CP fiind de 4,1 litri, potrivit specificatiilor
constructorului.
Cateva marci japoneze intra in clasamentul de consum, unele dintre
ele insa cu ceva ajutor primit in trecut de la constructori
europeni pentru dezvolarea propulsoarelor. Astfel, in clasamentul
diesel avem Kia, Mazda si Hyundai, iar in gama pe benzina am inclus
Toyota, Kia, Mitsubishi, Suzuki si iar Hyundai.
Bineinteles, majoritatea modelelor fac parte din clasa mini si
mica, dar este subanteles tinand cont de faptul ca masa masini
influenteaza direct proportional consumul de carburant.
Marca
|
Model
|
Motorizare
|
Consum
|
Viteza maxima
|
smart
|
fourtwo
|
0,8 litri
|
3,4
|
135
|
Opel
|
Corsa
|
1,3 CDTI
|
4,6/3,3/3,7
|
177
|
Ford
|
Fiesta
|
1,6 Tdci
|
4.9/3.6/4.1
|
175
|
KIA
|
Picanto
|
1,1 CRDI
|
4,9/3,8/4,2
|
163
|
Dacia
|
Sandero
|
1,5 DCI
|
5/4,3/4,5
|
157
|
Mazda
|
2
|
1,4 CRTD
|
5,1/3,5/4,1
|
162
|
Opel
|
Astra
|
1,3
|
5,1/3,6/4,2
|
170
|
Seat/Skoda/VW
|
Ibiza/Fabia/Polo
|
1,4 TDI
|
5,1/3,6/4,2
|
178/178/170
|
Hyundai
|
i30
|
1,6 CRDi
|
5,1/4/4,3
|
172
|
Renault
|
Clio
|
1,5 Dci
|
5,2/3,9/4,3
|
174
|
smart
|
fourtwo
|
1 litru
|
5,2/3,9/4,4
|
145
|
Citroen/Toyota
|
C1/aygo
|
1 litru
|
5,5/3,9/4,5
|
157
|
Kia
|
Picanto
|
1,1
|
5,8/4/4,8
|
154
|
Suzuki/Opel
|
Splash/Agila
|
1 litru
|
5,9/4,4/5
|
160
|
Mitsubishi
|
Colt
|
1,1 litri
|
5,9/4,3/4,9
|
165
|
Hyundai
|
i10
|
1,1 litri
|
6,1/4,4/5
|
151
|
Opel
|
Corsa
|
1 litru
|
6,3/4,2/5
|
155
|
Ford
|
K
|
1,2 litri
|
6,3/4,4/5,1
|
159
|
Fiat
|
500
|
1,2 litri
|
6,4/4,3/5,1
|
160
|
Chevrolet
|
Spark
|
1 litru
|
6,6/4,2/5,1
|
154
|
Sursa: Centralizare ZF
Consum: urban, extraurban, mediu
Motorizare: km/h