Veniturile Romtelecom scad. Cu Zapp, Cosmote e pe crestere

Autor: Adrian Seceleanu 12.05.2010

Romtelecom si Cosmote, operatori telecom controlati de grupurile OTE si Deutsche Telekom, au continuat sa inregistreze cresteri ale numarului de clienti in primul trimestru al anului, singurul segment care a fost pe scadere fiind telefonia fixa.

Numarul liniilor fixe a coborat cu 7,9%, de la 2,93 milioane la 2,7 milioane, in timp ce pe segmentele de internet si servicii de televiziune, baza de clienti a Romtelecom a crescut semnificativ.

Astfel, numarul clientilor companiei pe servicii de internet fixe si mobile a urcat cu 18,5%, de la putin peste 700.000 la finele primului trimestru al anului trecut la peste 830.000 la 31 martie 2010, iar totalul abonatilor la serviciile TV (televiziune prin satelit - DTH si televizune prin internet - IPTV) a crescut cu 23,4%, de la 724.545 la 893.757.

Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom, spune ca rezultatele companiei sunt bune, avand in vedere contextul economic. "Cele mai recent lansate servicii au inregistrat rate de crestere incurajatoare, cu peste 4.000 de clienti atrasi in aproximativ 3 luni de la lansarea partiala a serviciului Dolce Interactiv (IPTV - n.r.), peste 8.000 de clienti care folosesc tehnologia VDSL pentru internetul de banda larga in cele 10 orase in care aceasta este disponibila si aproximativ 40.000 de abonati la servicii mobile, inclusiv internet mobil, inregistrati la sfarsitul primului trimestru din 2010", a spus Ioannidis.

Veniturile Romtelecom au scazut in primul trimestru cu 3,3%, la 194,8 mil. euro, iar profitul EBITDA s-a redus cu 20,2%, la 59,3 mil. euro. Compania a inregistrat in primul trimestru al anului trecut venituri de 201,4 mil. euro si un profit EBITDA (inainte de dobanzi, impozitare, depreciere si amortizare) de 74,3 mil. euro. Profitul inainte de taxe (EBIT) al Romtelecom s-a redus de la 13,7 mil. euro la 3,3 mil. euro.

Numarul de angajati ai Romtelecom a scazut in premiera sub cota de 10.000, dupa ce compania a externalizat in prima parte a anului mai multe operatiuni tehnice.

Veniturile Cosmote, numarul trei pe piata locala de telefonie mobila, au crescut cu 13,3% in primul trimestru, la 114,8 mil. euro, datorita numarului mai mare de clienti pe baza de abonament, dar profitul EBITDA a coborat cu 56,3%, la 6,6 mil. euro, afectat de integrarea Zapp. Este pentru prima oara cand Cosmote consolideaza cifrele Zapp.

Numarul clientilor Cosmote Romania (inclusiv Zapp) a crescut in primul trimestru la 7,2 milioane, reprezentand o crestere de 4% comparativ cu cifra de 6,92 milioane de utilizatori raportata la finele anului trecut. Aproximativ 1,5 milioane de clienti au abonament.

Compania mai precizeaza ca, excluzand Zapp, scaderea profitului EBITDA din primul trimestru ar fi de doar 27%. In plus, reducerea puternica a tarifelor internationale de interconectare a afectat profitabilitatea.

"Suntem multumiti de evolutia companiei in contextul unui cadru economic dificil, al competitiei intense, al unei piete mature si al investitiilor majore pentru optimizarea capacitatii retelei si cresterea calitatii serviciilor", a declarat Konstantinos Apostolou, directorul financiar al Cosmote.