Seful diviziei de adezivi industriali a Henkel vede un avans de 10%

Autor: Alexandru Anghel 13.05.2010

Cristian Taban, managerul diviziei de adezivi tehnologici ai Henkel, apreciaza ca vanzarile de adezivi industriali ai companiei vor creste in acest an cu pana la 10% dupa ce in 2009 au scazut cu circa 30%, la 6.000 - 7.000 de tone.

Potrivit estimarilor companiei, intreaga piata de adezivi industriali din Romania a avut anul trecut o valoare de aproape de 150 de milioane de euro.

"Toata lumea asteapta ca in 2012 sa refaca volumele din 2008 si imi propun ca peste trei ani sa depasim iar nivelul. Anul trecut a fost o atmosfera de pesimism cumplit, urmata de o perioada de revenire, in ultimele luni, dar acum vad reactii foarte negative", a declarat Cristan Taban, business manager al diviziei de adezivi pentru mentenenta si consum industrial.

Principalii clienti ai producatorului de adezivi sunt Automobile Dacia, fabrica Astra Vagoane Arad si producatorul de aparate electrocasnice Artic Gaesti. "Impreuna fac mai mult de 10% din cifra de afaceri pentru adezivi industriali, dar avem clienti importanti si in industria tutunului, aproape toate fabricile din Romania", explica Taban.

El a specificat ca furnizeaza adezivi si pentru Ford Romania, inca de la inceperea activitatii companiei in fabrica de la Craiova. Henkel este prezenta in Romania prin diviziile de adezivi, detergenti si produse cosmetice, iar in 2009 cifra de afaceri a scazut cu 3% la 135 mil. euro.

Cresterea vine intensiv din 2010

"Noi nu pornim de la PIB cand facem calcule. PIB-ul este negativ, dar industria a avut crestere de cateva procente. Daca plecam de la o crestere de 3-4% a productiei industriale noi vrem dublu, pentru ca vrem sa crestem si cu industria si la cota de piata", a declarat Taban.

Potrivit Institutului National de Statistica, productia industriala a revenit pe crestere incepand cu luna noiembrie a anului trecut, iar pana in februarie 2010 media de crestere lunara s-a apropiat la aproape 5%.

Urmarind o apreciere de doua cifre a vanzarilor de adezivi industriali, Henkel vizeaza un volum de aproape 8.000 de tone pentru anul in curs.

"Trebuie sa crestem pe produsele existente, cu produse noi si cu extindere pe piete noi. Acum avem si fabrici care s-au deschis sau care isi largesc portofoliul si vor face componente pentru turbine eoliene. In ultimul an foarte putine fabrici de componente s-au inchis si noi credem ca inca vin investitii straine in acest sector", a spus Taban.

Principalii competitori in sectorul de adezivi sunt companii precum Loxeal, 3M, Permatex, Sika sau Wurth. Henkel nu produce in Romania adezivii industriali, dar are doua unitati de productie pentru adezivi de constructii, in comuna Pantelimon si in Campia Turzii, si planuieste constructia celei de-a treia frabrici in judetul Neamt.

O piata de 150 mil. euro

Afacerile Henkel din vanzarile de adezivi sunt realizate in trei sectoare principale: adezivi pentru autoturisme, pentru industria de packaging si pentru mentenenta in fabrici. Potrivit estimarilor companiei, Henkel detine o cota de 15-20% dintr-o piata de aproape 150 mil. euro.