Test Auto ZF: Nissan Qashqai +2: Crossover pentru familie - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 17.05.2010

Atunci cand a fost a fost lansat in urma cu trei ani, Qashqai s-a dorit a fi o alternativa viabila la modele precum VW Golf, Ford Focus sau Opel Astra, care sa ofere in plus alternativa unei tractiuni integrale si a unei garzi la sol mai mari. Si modelul facelift a lui a fost proiectat la fel ca si prima. In plus, acum versiunea "+2" a acestuia cu sapte locuri este disponibila din start.

Care sunt avantajele lui "Plus 2"? In primul rand spatiul interior. Portbagajul este cu 50 de litri mai mare fata de versiunea normala (450 de litri la +2), ampatamentul este cu peste 13 cm mai lung, si implicit pasagerii spate dispun de mai mult spatiu, iar lungimea de 4,5 m cu toate ca a crescut cu aproape 20 cm se inscrie in continuare in limitele (superioare). Cel mai important avantaj il reprezinta faptul ca la nevoie masina poate transporta sapte persoane. Ce-i drept, pe randul al treilea nu au loc decat copii, dar chiar si asa, acestia tot ar avea loc in habitaclu.

La exterior principalele modificari se regasesc la partea frontala. De la o noua capota, aripi, grila si faruri care au fost reproiectate pentru a fi mai elegante. In plus, modificarea acestora a dus la reducerea coeficientului de aerodinamicitate la Cx 0,33.

In habitaclu schimbarile fata de modelul anterior au vizat cel mai mult ceasurile de bord. Acestea acum amintesc mai mult de segmentul premium, fiind completate de un nou display pentru computerul de bord care acum integreaza si o zona centrala care indica consumul instant al masinii.

Avand in vedere ca noul Qashqai este mai "premium", acum acesta poate fi echipat cu un sistem audio BOSE pentru Nissan Connect care dispune inclusiv de un port USB ascuns in cotiera.
Cu toate ca in general pentru SUV-uri si chiar crossovere este recomandabil un propulsor diesel, datorita cuplului mai mare la turatii joase, de aceasta data am ales un motor pe benzina. Explicatia este una simpla. Daca europenii se pricep sa faca motoare diesel, japonezii exceleaza la cele pe benzina. Din acest motiv, de aceasta data am ales sa testam Qashqai-ul echipat cu motorul de 2,0 litri pe benzina de 141 CP care s-a dovedit a fi o alternativa buna la un diesel.

Cu toate ca la prima vedere ne-am fi astepta la un consum mai ridicat, acesta a fost printre putinele masini unde chiar datele comunicate de producator s-au dovedit a fi reale. Spre exemplu, in traficul din Capitala, consumul nu a depasit 12 litri/100 km, acesta fiind cu 0,9 litri peste cel comunicat oficial - o eroare mica in comparatie cu alte modele concurente, unde versiunea pe benzina consuma cu cel putin 2 litri mai mult decat datele oficiale. In plus, motorul nu a dezamagit nici atunci cand a venit vorba de un condus ceva mai sportiv.

In ciuda garzii la sol mai mari decat in cazul unui model compact, Qashqai nu "sufera" de un ruliu pe viraje, nici macar atunci cand sunt abordate ceva mai sportiv.

Modelul testat era echipat cu sistemul de tractiune integrala "All Mode 4x4", care dispune de trei moduri - 4x4 Auto, pentru rularea pe carosabil umed sau macadam, 4x4 Lock pentru off-road, diferentialul central repartizand in mod egal puterea intre cele doua punti si 4x2 - tractiune numai pe puntea fata - mod recomandat la rularea pe asfalt uscat. In cazul unui rulaj normal, nu se observa o diferenta intre 4x4 Auto si 4x2. Diferenta apare "la limita" atunci cand se simte puterea motorului cum este repartizata puntii spate.

Pretul de baza al unui Qashqai "Plus 2" cu motor pe benzina de 2,0 litri si tractiune integrala porneste de la putin peste 23.000 de euro cu TVA inclus, cu peste 2.000 de euro mai ieftin decat motorul diesel de 2,0 litri si 150 CP.