Fostul CEO al Happy Tour a plecat din companie pentru a porni un business propriu

Autor: Mirabela Tiron 19.05.2010

Gabriel Ionescu, care a ocupat pozitia de director general la cea mai mare agentie de turism de pe piata, Happy Tour, cu afaceri de aproape 30 de milioane de euro anul trecut, a plecat din companie si spune ca va demara proiecte proprii in sanatate si in turism.

"Am plecat de la Happy Tour deoarece a aparut o diferenta intre directiile si ambitiile mele si cele al companiei. Acum ma aflu intr-o relatie contractuala de consultanta in management cu Happy Tour", a declarat Gabriel Ionescu.

El a mai precizat ca are in lucru doua proiecte in sanatate si unul in turism, care necesita finantare de cateva milioane de euro, dar nu a dorit sa precizeze in ce constau aceste proiecte.

Ionescu a fost recrutat de fondul de investitii spaniol GED, proprietarul Happy Tour, la sfarsitul trimestrului al treilea al anului 2008, anterior el lucrand in cadrul operatorului de servicii medicale private Medicover. Pozitia de director general a fost preluata de spaniolul Javier Garcia del Valle, care a venit in companie in primavara anului trecut pe postul de CEO si care ocupa si un loc in consiliul de administratie al companiei. "Sunt vicepresedintele, CEO-ul si directorul general al companiei", a spus Javier Garcia del Valle, adus la conducere de fondul de investitii GED, care a achizitionat in 2007 agentia de turism.

Dupa preluarea agentiei de la Nicolae Demetriade, fondul de investitii GED Eastern Fund II, parte a companiei spaniole GED Capital Management, a intarit echipa agentiei prin numirea pe postul de director general a lui Gabriel Ionescu si a Mioarei Gheorghe pe pozitia de director operational, care lucrase anterior ca director de marketing si vanzari la hotelul de cinci stele Crowne Plaza din Capitala. In prezent in agentia de turism lucreaza 90 de angajati.

Afacerile agentiei de turism Happy Tour au scazut cu 42% anul trecut, la 29 mil. euro, in contextul crizei economice. Pentru anul acesta compania vizeaza un avans cu 37% al incasarilor, pe fondul cresterii portofoliului de clienti si al dezvoltarii de produse noi. In 2008, Happy Tour rula afaceri de 50 de milioane de euro, 60% din incasari provenind din vanzarea de bilete de avion.

Alaturi de Happy Tour, care opereaza cu patru puncte de lucru in Bucuresti, Constanta si Ploiesti, pe piata de profil mai activeaza Eximtur, Aerotravel sau Marshal Turism.