Producatorul Bazzaconi si-a bugetat vanzari in crestere cu 10%

Autor: Mihaela Popescu 19.05.2010

Standard Snacks, producatorul snacks-urilor sarate Bazzaconi si Rontzy, vizeaza o cifra de afaceri de 16,5 mil. euro in acest an, in crestere cu 10% fata de 2009.

Compania va paria si pe exporturi pe pietele din Bulgaria si Italia, care ii aduc in prezent circa 10% din rulaje.

"In 2010, chiar daca va fi un an dificil, prin organizare si o mai buna pozitionare pe piata cred ca vom putea realiza o crestere a afacerilor. Contextul economic, care a determinat modificarea obiceiurilor de consum si reducerea bugetelor dedicate cumparaturilor, ne obliga sa fim foarte atenti la piata, flexibili si sa ne concentram pe produsele bine primite de consumatori", a declarat Dorin Dragoi, presedintele Standard Snacks.

Compania, controlata de Dorin Dragoi, are o singura fabrica si aproximativ 200 de angajati, potrivit datelor de la Registrul Comertului, si face parte dintr-un grup de firme care mai include un producator mic de sucuri si concentrate din fructe.

La finele anului trecut, actionarii Standard Snacks au cerut intrarea in insolventa a companiei, insa la scurt timp si-au retras aceasta cerere de la Tribunalul Bucuresti.

Piata snacks-urilor sarate, estimata la peste 200 mil. euro, s-a contractat anul trecut cu 8% in volum fata de perioada anterioara, potrivit unor estimari ale reprezentantilor companiei germane Intersnack, producatorul chips-urilor Chio. Cu vanzari anuale de 37 mil. euro, Intersnack isi disputa in prezent pozitia de lider de piata cu producatorul Star Foods, detinut de americanii de la PepsiCo. Printre jucatorii mari de profil se numara si European Food, companie detinuta de fratii Ioan si Viorel Micula din Bihor, care produce chips-urile Viva.

Chips-urile din cartofi sunt cel mai mare segment al pietei snacks-urilor sarate, fiind estimat la peste 100 mil. euro

De partea cealalta, segmentul biscuitilor sarati este foarte fragmentat, fiind activi in acest moment mai multi producatori mici, precum si branduri importate.

Dupa ce a ajuns la un volum de peste 40.000 de tone in 2007, piata locala a snacks-urilor sarate a inceput sa-si diminueze ritmul de crestere, iar in 2009 a trecut pe un trend descendent pe fondul reducerii puterii de cumparare.