Transportatorii aerieni low-cost incaseaza 50 mil. € din taxarea bagajelor

Autor: Mirabela Tiron 23.05.2010

Cele mai mari companii low-cost prezente pe piata locala, Blue Air si Wizz Air, vor incasa anul acesta peste 20 de milioane de euro fiecare din taxele de bagaje percepute, potrivit calculelor ZF, care iau in calcul numarul pasagerilor estimati de operatori si taxa pentru un bagaj de cala.

Cei doi operatori low-cost, care detin impreuna o cota de aproape 40% din toata piata aeriana, estimata la 9 milioane de pasageri, si-au schimbat recent politica de preturi pentru bagajele de cala, care genereaza peste 10% din venituri. Cele doua companii ar putea incasa impreuna in jur de 50 de milioane de euro din taxarea bagajelor de cala, potrivit estimarilor ZF.

In cazul Blue Air, companie cu afaceri de 140 mil. euro anul trecut, pentru fiecare bagaj de cala, in limita a 32 de kilograme, pasagerii vor plati 10 euro (daca taxa este achitata in momentul rezervarii biletului) si 20 de euro (daca taxa este achitata la aeroport).

"Decizia in privinta stabilirii unui pret universal pentru bagajele de cala a fost luata pentru a tine pasul cu nevoile clientilor", a declarat Sherif Ussama, directorul general al Blue Air, care practica pana acum diferite preturi pentru bagajele de cala, in functie de numarul de kilograme cu care era depasita limita admisa de companie.

Blue Air ar putea incasa 22 de milioane de euro anul acesta, adica 11% din totalul veniturilor asteptate, daca fiecare pasager va calatori cu un bagaj de cala, potrivit calculelor ZF, ce iau in considerare un numar de 2,2 milioane de pasageri estimati pentru anul acesta si nivelul de 10 euro (noua taxa pentru un bagaj de cala).

Pe de alta parte, operatorul ungar low-cost Wizz Air ar putea incasa 30 de milioane de euro din taxele de bagaje, daca se iau in calcul 2,1 milioane de pasageri estimati de companie pentru anul acesta si minimum un bagaj de cala pentru fiecare pasager. Compania ungara practica un tarif mai mare cu 5 euro pe bagaj. Astfel ca taxa unica pentru un bagaj de 32 de kilograme este de 63 de lei (15 euro) daca plata se face in momentul rezervarii biletului si de 126 de lei (30 de euro) daca plata se face la aeroport.

Potrivit declaratiilor anterioare ale Natashei Kazmer, directorul de comunicare al companiei, un sfert din veniturile operatorului aerian low-cost Wizz Air vin din taxele pe servicii aditionale (bagaje de cala, mancare). Desi pretul biletelor de avion este mai mic in cazul companiilor low-cost comparativ cu cel practicat de companiile aeriene traditionale, taxele aditionale, precum cea de bagaje sau cele de alegere a locului in avion, taxe mai putin vizibile, pot creste considerabil pretul calatoriei. Companiile traditionale precum TAROM, Carpatair sau British Airways nu percep taxa pentru bagajul de cala care nu depaseste 20 de kilograme.

Blue Air renunta la toate zborurile din Suceava

Blue Air, companie controlata de omul de afaceri Nelu Iordache, a renuntat la toate zborurile operate din Suceava din cauza faptului ca nu erau profitabile. De astazi, aeronavele Blue Air nu vor mai zbura pe rutele Suceava-Roma si Suceava-Venetia, dupa ce, cu cateva luni in urma, compania a renuntat la zborurile pe ruta Suceava-Viena, avioanele avand grade de ocupare de sub 40%.