eMag, Gecad si Pcfun despre iPad: De la „agreabil, intru instant pe net” pana la „nu prezinta avantaje”

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 25.05.2010

Tableta Apple iPad, unul dintre cele mai in voga gadgeturi IT ale momentului, care a ajuns in Romania la preturi intre 2.500 si 3.500 de lei, rivalizand astfel cu unele dintre cele mai scumpe laptopuri de pe piata, nu poate inlocui un computer portabil, insa castiga prin viteza cu care le permite utilizatorilor sa intre pe net, spun doi dintre cei mai cunoscuti antreprenori IT din Romania.

Radu Apostolescu (director de marketing si actionar al eMag) si Radu Georgescu (proprietar al grupului de firme IT Gecad) si-au achizitionat de putin timp o tableta, iar dupa cele cateva zile de utilizare, cei doi manageri spun ca iPad umple un gol care nu putea fi umplut de un notebook sau telefon.

"Mie nu imi place Apple din cauza inchiderii in tehnologia si produsele proprii", isi incepe articolul dedicat iPad Radu Georgescu intr-un articol publicat pe blogul personal (radugeorgescu.ro), pe care il incheie insa cu promisiunea ca "va da o sansa iPhone 4". Ce poate schimba atat de radical opinia unui utilizator care nu agreeaza "lumea inchisa a Apple"?

Primul lucru este legat de modalitatea de achizitie, intr-un magazin din Statele Unite. "Am intrat pe usa, m-a abordat un tanar, ma intreaba cu ce ma ajuta, ii pun intrebari legate de subiect ca sa mai aflu cate ceva si ii cer unul. Erau care va sa zica vreo 20 de tineri in picioare vorbind cu potentiali cumparatori, niciun ghiseu de vanzari. Chiar ma intrebam cum merge procesul. Omul meu scoate cutiuta de pe un raft, scoate din buzunar un iPhone (sic!), scaneaza cu el codul de bare al cutiei, imi ia cardul si il trece printr-o fanta in iPhone (avea un add-on pe spate), imi arata pe ecran numele, ma pune sa semnez cu degetul pe iPhone, imi cere o adresa de mail sau iTunes (sic! din nou - daca aveam cont de iTunes puteam plati direct) si gata. Pe mail am in secunda urmatoare chitanta/garantia/etc. Spectaculos", povesteste Georgescu.

La ce poate folosi insa un gadget "simpatic" precum iPad un om de business care are deja un laptop si un smartphone performant? "Am de citit si raspuns pe scurt la mailuri noaptea", enunta proprietarul Gecad problema. Iar intre a utiliza laptopul care se deschide "greu", in doua minute, si care te "orbeste" cand "porneste" ecranul alternativa de preferat e iPad. "Apas un buton pe iPad si vad care-i treaba, ma culc la loc". Nu e singurul avantaj al iPad, adauga Georgescu. "Ma uit la filme si citesc in avion (are baterie 10-12 ore). Este placut de lucrat cu el - rapid (tocmai pentru ca nu face prea multe), stabil, rafinat".

Apple iPad, o tableta cu un ecran touchscreen de 9,7 inch care se poate conecta la retele Wi-Fi sau 3G, pare a fi gadgetul potrivit pentru a verifica mailurile, retelele sociale sau orice alte informatii online, crede si Radu Apostolescu, director de marketing si actionar al eMag - cel mai mare retailer online din Romania.

"Am gasit o posibila definitie a iPad-ului dupa doua zile de folosire. Este device-ul care iti baga realmente internetul in pat, daca cumva era ultimul loc in care nu erai conectat. Este atat de usor si natural de browsat site-uri, mailuri, Twitter si altele, incat il vei confunda in scurt timp cu telecomanda de la televizor. Se deschide instant la apasarea pe buton, iar aplicatiile se deschid la fel. Practic, ai browserul sau mailul deschis in maximum doua secunde de cand ai pus mana pe el", povesteste managerul eMag pe blogul personal (raduapostolescu.ro). "iPad nu este un inlocuitor de laptop, poate cel mult de netbook in caz ca acesta e folosit ca al doilea calculator personal. Este un device orientat 90% spre browsing de orice fel de continut si o face intr-un mod unic pe care trebuie sa-l incerci ca sa-l poti simti". eMag este unul dintre magazinele care vinde iPad.

Marius Ghenea, proprietarul companiei IT&C Fit Distribution, care este implicata atat in retail online, cat si in distributie IT&C, ramane insa la parerea ca iPad nu este un gaddget pentru oamenii de business.

"iPad se adreseaza in opinia mea pietei consumatorilor al caror hobby e reprezentat de gadget-uri", crede Ghenea. "Pentru un utilizator de business, iPad nu prezinta avantaje, eu personal folosesc in continuare un notebook si un smartphone pentru aplicatiile de business si internet, si folosesc un Kindle2 de la Amazon pentru functia de eReader, cititor de carti electronice (si reviste, ziare electronice sau orice alt continut in acest format). (…) Cred ca iPad va dori sa concureze in principal in aceasta categorie a eReader-elor, insa va putea capata tractiune in aceasta piata numai cand asigura continut suficient (probabil printr-un site Apple care sa vanda carti electronice, la fel cum este iTunes pentru iPod). Pana la urma, iPad este, in realitate, un iPod mai mare...".