Dragos Cinca preia 55% din actiunile lantului de magazine Daiso de la un partener de afaceri

Autor: Alexandru Anghel 25.05.2010

Dragos Cinca, fondator al retailerului electroIT Flamingo, a preluat 55,68% din actiunile lantului de magazine Daiso, pachet in valoare de 3,3 milioane de lei (aproximativ 790.000 de euro) prin intermediul fondului de investitii Neole Limited, de la partenerul de afaceri Stefan Iacovita, potrivit datelor din Monitorul Oficial.

Cinca este cel care a adus pe plan local franciza lantului de magazine japonez Daiso, care comercializeaza produse cu pret unic, aceasta fiind prima din Europa.

"Este un schimb de actiuni intern, iar miscarea este pur administrativa. Neole Limited este principalul actionar, iar Daiso Japonia are optiunea de a intra in actionariat. In functie de parcurs, in 2-3 ani exista posibilitatea ca Daiso Japonia sa intre in actionariat", a declarat Dragos Cinca.

Relatia de afaceri dintre Cinca si Iacovita se deruleaza de mai multi ani, cel de-al doilea fiind si actionar minoritar in cadrul companiei Flamingo, care detine reteaua de magazine de electronice si electrocasnice Flanco.

Zece magazine noi

La trei ani de la intrarea pe piata locala reteaua Daiso a ajuns la 12 unitati, iar pentru anul in curs reprezentantii companiei au estimat afaceri intre 7 si 9 milioane de euro. In 2009 vanzarile au ajuns la 4 milioane de euro, iar pentru acest an cresterea a fost prognozata pe baza extinderii cu 10 noi unitati, in care vor fi investite pana la 2 milioane de euro. "Acum avem o perioada de costuri bune, iar cu noile masuri anuntate de Guvern inseamna ca aceste conditii bune pentru deschiderea de magazine se prelungesc o perioada, deci nu ne grabim foarte tare cu extinderea", a declarat Cinca. El a explicat ca reducerea salariilor personalului din administratie si masurile de taiere a cheltuielilor bugetare vor determina pastrarea pentru inca cateva luni a unor costuri reduse, legate in special de chirii, pentru dezvoltarea de noi magazine, ceea ce permite analizarea mai riguroasa a ofertelor din piata si negocieri mai indelungate.

"Am castigat cateva luni pentru Daiso. Fiind un business la inceput, profitabilitatea viitoare se bazeaza pe costurile de operare a magazinelor. Reducerea cheltuielilor bugetare va afecta natural si retailul, dar este doar o masura de inceput. Trebuie sa luam exemplul Greciei, al Marii Britanii", a spus Cinca. El a adaugat ca retailul local va fi afectat in 2010 si de reducerea veniturilor romanilor din Spania si Italia, care isi vor reduce remiterile si vor cheltui mai putin la revenirea in tara. Marea Britanie a anuntat reducerea cheltuielilor bugetare cu 6,9 miliarde de euro, Italia urmareste reducerea deficitului bugetar cu 13 miliarde de euro pana in 2011, iar Germania vrea sa faca economii la buget de 10 miliarde de euro anual pana in 2016.

Cinca vrea sa mearga cu Daiso la nivel european

Actionarul Daiso a declarat ca dupa ce brandul va fi dezvoltat pe plan local ar putea iesi cu el si pe alte piete europene, intrucat detine drepturile de francizare si pentru Ungaria si Polonia.

"Nu excludem pe viitor si adresarea unei piete mai mature, una pe care o cunostem mai bine. Noi suntem experimentul Daiso in Europa si in functie de rezultat am putea merge si in alte tari", a spus Cinca. El a adaugat ca pe lista tarilor pentru dezvoltarea lantului japonez ar putea intra si Marea Britanie, insa extinderea nu va fi realizata in aceste conditii cu ajutorul financiar al companiei Daiso.

Piata magazinelor cu pret unic

Reteaua Daiso comercializeaza produse in plaja de pret de 3,9 - 9 lei, iar principalele repere sunt din gama produselor de menaj, vesela sau decoratiuni interioare.

Pe piata locala, potrivit datelor centralizate de Pro TV, exista circa 1.000 de magazine care functioneaza sub conceptul de pret unic, unde produsele, de regula articole de menaj, imbracaminte sau decoratiuni interioare, au preturi fixe, incepand de la 2,9 lei si ajungand la 12 lei sau 50 de lei, in functie de gama.