Vinerea in care Google a pus in loc de logo jocul Pac-Man a adus economiei americane pierderi de 120 mil. dolari

Autor: Adrian Voicu 25.05.2010

Logo-ul animat afisat de motorul de cautare Google incepand de vineri pentru sarbatorirea a 30 de ani de la lansarea pe piata a jocului Pac-Man a redus productivitatea cu cateva milioane de dolari, conform unui analist.

Vineri, ca urmare a postarii jocului Pac-Man pe site-ul Google angajatii ar fi consumat cu acest joc cinci milioane de ore de munca, pierderile aduse economiei americane ridicandu-se la 120 milioane dolari, declara Tony Wright, fondatorul firmei Rescue Time, care ofera companiilor unelte de masurare a productivitatii muncii.

Intr-o zi normala, un utilizator Google petrece 4 minute si 30 de secunde zilnic pe site-ul Google, in acest timp vizionand aproximativ 22 de pagini ale motorului de cautare, arata analiza Rescue Time.

In aceasta vineri insa, in medie utilizatorii au petrecut cu 36 de secunde mai mult timp pe Google.com. Totusi, Tony Wright considera ca asta s-a datorat si faptului ca Google nu a scos in evidenta ca ar fi fost vorba de un joc, singurul element de diferentiere fata de alte momente in care motorul de cautare si-a schimbat logo-ul fiind inlocuirea butonului "I'm feeling lucky" cu "Insert Coin". Fondatorul Rescue Times considera ca 75% dintre utilizatorii motorului de cautare care au vazut logo-ul nu si-au dat seama ca este de fapt vorba de un joc.

Luand in calcul un cost al productivitatii de 25 dolari/ora, analiza Rescue Time arata ca jocul ar fi adus pierderi economiei americane de 120,48 milioane dolari.

Succesul de care s-a bucurat jocul a convins compania Google sa pastreze acest joc pe site, la adresa http://www.google.com/pacman.