Mazda: Avem clienti care au bani, dar nu cumpara. 20% din contacte sunt inghetate

Autor: Alexandru Anghel 26.05.2010

Dragos Grapinoiu, directorul de marketing al Mazda Romania, spune ca in momentul actual circa 20% din posibilii clienti care detin fonduri pentru achizitia unui automobil cu o valoare de 20.000 - 30.000 de euro au inghetat orice intentie de cumparare a unui automobil din cauza masurilor anuntate de guvern si a instabilitatii de pe scena politica. "Avem clienti de Mazda6 - foto - (automobil cu preturi intre 22.000 de euro si 29.000 de euro - n. red.) care au venit cu banii in mana, dar nu cumpara pentru ca le e frica de ce se intampla la nivel legislativ si economic", a spus Grapinoiu. In aceste conditii Mazda Romania apreciaza ca piata de autovehicule de import noi va ajunge in acest an la 80.000 de unitati, in scadere cu 12% comparativ cu volumul de vanzari aferent anului trecut. Adaugand vehiculele comerciale usoare, importatorul marcii japoneze apreciaza ca piata de autovehicule si utilitare de sub 3,5 tone va ajunge la final de an la 90.000 de unitati. "La acestea mai adaugam poate 35.000 de unitati Dacia. Clientii sunt insa intr-o stare de incertitudine pentru ca cresc taxele, cresc si ratele la leasing, iar situatia generala este instabila", a spus Grapinoiu. Pentru 2010 Mazda Romania estimeaza o cota de piata de 1,3% si vanzari totale de 1.000 de unitati, in crestere cu peste 30% fata de volumul de 752 de unitati din cursul anului trecut, dupa ce in 2009 a lansat noua Mazda 3, iar in 2010 au urmat noile generatii ale Mazda5, Mazda MX-5 si faceliftul pentru modelul Mazda6.