Firmele de design interior care vor sa intre pe piata din Japonia pot aplica la programul EU Gateway

Autor: Adriana Rosoga 31.05.2010

Companiile specializate in design interior care vor sa intre pe piata din Japonia pot depune pana pe 25 iunie aplicatii pentru programul EU Gateway, care le faciliteaza participarea in perioada 25-29 octombrie la o misiune economica in aceasta tara.

Procesul de aplicare are doua etape. Pentru inceput, companiile completeaza un formular exprimandu-si interesul fata de proiect. Daca firma este considerata eligibila, trece la a doua faza, completand un formular de aplicare. Intregul proces se desfasoara online, pe site-ul www.eu-gateway.eu, si nu presupune niciun cost din partea aplicantului.

Companiile eligibile trebuie sa aiba sediul in Uniunea Europeana si o activitate pe piata de cel putin cinci ani. Alte criterii de selectie sunt actionariatul european majoritar sau de 100%, precum si o cifra de afaceri si un numar de angajati suficient de mare astfel incat sa garanteze intrarea pe pietele din Japonia si / sau Coreea de Sud.

Firmele trebuie, de asemenea, sa faca dovada unui portofoliu de cooperare cu companii la nivel international si sa aiba o strategie de afaceri solida pentru penetrarea celor doua piete asiatice. In plus, principalii factori de decizie din cadrul companiilor respective trebuie sa fie vorbitori fluenti de limba engleza.

Programul EU Gateway, lansat in iulie 2008, este o initiativa a Uniunii Europene, fiind implementat in exclusivitate de firmele Deloitte active in UE, Japonia si Coreea de Sud, si avand ca scop facilitarea accesului companiilor europene pe aceste piete asiatice, in sectoare dificil de penetrat, in special cele tehnologice, reglementate foarte strict. Programul acopera sase sectoare - tehnologii energetice si de mediu, tehnologia informatiei si comunicarii, tehnologii in sistemul medical si de sanatate, tehnologii de constructii, design vestimentar, precum si design interior.