Euroweb ar putea pune bazele consolidarii Turk Telekom in regiune

Autor: Anca Barbulescu 31.05.2010

Furnizorul de servicii de telecomunicatii pentru segmentul de business Euroweb Romania ar putea fi considerat de noul actionar Turk Telekom un pilon de pornire pentru consolidarea pe piata locala, a spus Laurentiu Stan, directorul general al companiei, in cadrul primului interviu acordat in urma tranzactiei. Controlat indirect prin intermediul Oger Telecom de Saudi Oger, care a vandut anul trecut Telemobil (Zapp) catre Cosmote, Turk Telekom a achizitionat pentru 221 mil. euro divizia International Wholesale Business a Invitel, cel mai important furnizor de servicii de telefonie fixa din Ungaria si posesorul celei mai extinse infrastructuri alternative din sud-estul Europei, care include si Euroweb Romania.

"Scenariul unor achizitii suplimentare pe piata locala este plauzibil, in contextul in care cresterea businessului este dificil de obtinut, iar pe piata exista mai multe companii interesante", explica Laurentiu Stan. In plus, pozitionarea geografica a Romaniei poate reprezenta pentru operatorul turc o oportunitate de a intregi un inel de comunicatii care in acest moment functioneaza dinspre Europa Centrala inspre Orientul Mijlociu si care, alaturi de infrastructura Saudi Oger, va putea fi extins inspre tarile central-europene, dupa cum crede seful Euroweb Romania.

Posibilitatea unei noi tranzactii pe piata locala este sustinuta si de strategia anterioara a Turk Telekom de a cheltui pana la 800 de milioane de euro (un miliard de dolari) pentru achizitionarea mai multor companii din Europa de Est, cu precadere din Romania si Bulgaria, dupa cum spunea anul trecut Hakam Kanafani, directorul de dezvoltare al Oger Telecom.

Deocamdata insa, nu s-a cristalizat nimic cu privire la strategia pentru urmatoarea perioada a Euroweb Romania, prima discutie in acest sens urmand sa aiba loc in aceasta saptamana la Budapesta, cu Paul Doany, directorul executiv al Turk Telekom. Una dintre directii ar putea fi extinderea activitatii si in segmentul companiilor mici si mijlocii si chiar in zona rezidentiala, desi o astfel de strategie nu numai ca ar presupune o investitie in infrastructura mult mai mare decat cea de 1,6 mil. euro planificata pentru acest an, din care jumatate a fost deja realizata, ci si o serie de costuri suplimentare si o reorganizare a structurii companiei.

Euroweb Romania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 42 de milioane de lei (10 milioane de euro), in scadere cu 5,6% fata de anul precedent, cand a depasit 44,5 mil. lei (12 mil. euro). In schimb, profitul operational a crescut cu patru procente, de la 9,5 mil. lei (2,5 mil. euro) in 2008 la 9,9 mil. lei (2,3 mil. euro) anul trecut, potrivit datelor companiei. "Pentru 2010, speram la rezultate financiare similare celor din 2009, desi este foarte posibil sa nu atingem aceasta tinta", spune Laurentiu Stan.