Numarul 1 din textile si-a injumatatit afacerile in 5 ani

Autor: Cristina Stoian 02.06.2010

Rosko Textil Arad, cel mai mare producator de textile din Romania, orientat 100% catre export, si-a bugetat pentru acest an afaceri de 60,9 mil. euro (250 mil. lei), nivel asemanator cu cel realizat anul trecut, dar la jumatate fata de 2005, cand a raportat afaceri de 139 mil euro (505,6 mil. lei). Acesta este unul dintre cele mai reprezentative exemple ale declinului industriei de profil.

Motivele invocate in anii trecuti de companie s-au invartit in jurul cererii scazute de lenjerie la nivel european, dar mai ales a "invaziei" Chinei pe piata productiei de textile. Din 2004, anul "de glorie al producatorilor romani, care au dat brandul propriu pe contracte pentru retaileri importanti ca H&M, Hugo Boss sau C&A, afacerile au inceput sa scada dramatic in industria textila. "Si anul acesta va scadea productia industriala cu circa 10%-15% fata de anul anterior, chiar daca estimarile vizau o stragnare fata de anul trecut pentru ca in 2011 sa incepem sa crestem. Aprecierea euro a ajutat producatorii care exporta, dar nu pe cei care sunt nevoiti sa cumpere materia prima din import", a declarat Maria Grapini, presedinta Federatiei Patronale a Industriei Usoare.

Rosko Textil, detinut de DBApparel Nederland, a anuntat ca si nivelul profitului va ramane asemanator cu cel din 2009, la 4,5 mil. euro (19 mil. lei), in timp ce numarul de angajati va creste de la 825 cat lucrau anul trecut la 1.000 de persoane in 2010.