Reteaua locala Hard Discount isi reduce afacerile la jumatate

Autor: Mihaela Popescu 06.06.2010

Reteaua de supermarketuri Hard Discount din Brasov, detinuta de Diana Filipoiu, va incheia anul cu o cifra de afaceri de 30 mil. lei (7,3 mil. euro), la jumatate fata de valoarea inregistrata in 2009, potrivit estimarilor reprezentantilor companiei.

Retailerul, cu afaceri de 18 mil. euro in 2008, a ramas cu 6 magazine operationale dupa inchiderea a doua unitati in Brasov in acest an, preluate de catre un alt retailer - compania SPAR Discount. Acesta a redeschis deja unul dintre supermarketuri sub brandul SPAR.

"Am renuntat la cele doua spatii pentru ca nu am obtinut o chirie mai mica de la proprietarul lor", au declarat reprezentantii Hard Discount Brasov.

Acestia sustin ca intentioneaza sa redreseze compania care inregistreaza in acest moment datorii restante la stat si la alti creditori fara a mai inchide alte magazine.

Recent, Administratia Finantelor Publice Brasov a scos la licitatie un teren de 2.200 de metri patrati din oras adus ca garantie pentru datoriile Hard Discount catre ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala).

"Terenul fusese adus ca garantie de catre o alta companie, Metprod SDV, pentru amanarea platii taxelor si impozitelor Hard Discount catre institutia de stat, iar vanzarea acestuia nu influenteaza activitatea retelei noastre de magazine", au precizat reprezentantii operatorului de supermarketuri.

Metprod SDV, companie cu afaceri de 0,4 mil. euro in 2008, si Hard Discount au actionariat comun, potrivit datelor de la Registrul Comertului.

Hard Discount se numara printre cele mai mari retele de supermarketuri cu capital romanesc de pe piata. La finele lui 2007, compania opera 7 unitati, avand vanzari totale de 19 mil. euro si aproape 400 de angajati.

Reducerea suprafetei de vanzare a retelei a taiat insa circa 70 de locuri de munca la Hard Discount in ultimul an, potrivit datelor companiei. Retailerul are acum 230 de angajati.

Businessul romanesc din retail, la pamant

Declinul consumului a lovit puternic afacerile retelelor locale de supermarketuri in 2009 si a adus un val de insolvente pe piata in special in randul operatorilor care au pariat pe investitii in imobiliare in anii 2006-2007: Pic Group, SPAR SRL din Arad si Trident Trans Tex.

In urma intrarii in reorganizare judiciara, reteaua de hipermarketuri Pic a iesit de pe piata, iar operatorii SPAR (din Arad) si Trident au ramas cu mai putin de jumatate din suprafetele de vanzare operate in 2008.

Si retelele romanesti de supermarketuri Ethos si Fidelio au iesit de pe piata din cauza problemelor de lichiditati cu care s-au confruntat de la inceputul lui 2009.