Criza a adus ieftinirea. Dar care sunt marile costuri ale pretului mic?
El ieftineste, noi am ieftinit, ea are preturi scazute, ei vor
si mai ieftin; altii sunt putin mai scumpi, dar au servicii mai
bune. Noi cumparam doar ieftin, el spune ca e prea sarac pentru a
cumpara ieftin. Lumea e plata, s-a globalizat; inseamna aceasta ca
a devenit ea si ieftina? - se intreaba BUSINESS Magazin.
Intors la conducerea producatorului de bere Bergenbier dupa un an
si mai bine, Mihai Ghyka marturisea recent ca a gasit o alta
atmosfera in randul consumatorilor. Managerul vorbeste de o
modificare a prioritatilor individului si ale familiei sale, indusa
de lipsa orizontului de iesire din criza si de vestile negative de
zi de zi.
Consumatorul a decis ca poate sa mai astepte pana sa-si schimbe
masina, poate sa si manance mai ieftin si poate sa se rezume la
strictul necesar pentru a se asigura ca maine, cand poate nu va mai
avea de lucru sau va avea un salariu mai mic, sa aiba
economii.
Cultura produsul ieftin poate avea insa costuri ridicate. Spre
exemplu, produsele ieftine inseamna risipa de materii prime, de
energie si de creativitate dar ofera, pe de alta parte, o sansa de
supravietuire unor zone defavorizate.
Cititi mai multe despre marile costuri ale pretului
mic pe www.businessmagazin.ro