Criza a adus ieftinirea. Dar care sunt marile costuri ale pretului mic?

Ziarul Financiar 07.06.2010

El ieftineste, noi am ieftinit, ea are preturi scazute, ei vor si mai ieftin; altii sunt putin mai scumpi, dar au servicii mai bune. Noi cumparam doar ieftin, el spune ca e prea sarac pentru a cumpara ieftin. Lumea e plata, s-a globalizat; inseamna aceasta ca a devenit ea si ieftina? - se intreaba BUSINESS Magazin.

Intors la conducerea producatorului de bere Bergenbier dupa un an si mai bine, Mihai Ghyka marturisea recent ca a gasit o alta atmosfera in randul consumatorilor. Managerul vorbeste de o modificare a prioritatilor individului si ale familiei sale, indusa de lipsa orizontului de iesire din criza si de vestile negative de zi de zi.

Consumatorul a decis ca poate sa mai astepte pana sa-si schimbe masina, poate sa si manance mai ieftin si poate sa se rezume la strictul necesar pentru a se asigura ca maine, cand poate nu va mai avea de lucru sau va avea un salariu mai mic, sa aiba economii.

Cultura produsul ieftin poate avea insa costuri ridicate. Spre exemplu, produsele ieftine inseamna risipa de materii prime, de energie si de creativitate dar ofera, pe de alta parte, o sansa de supravietuire unor zone defavorizate.

Cititi mai multe despre marile costuri ale pretului mic pe www.businessmagazin.ro