Există branduri care încă vor să intre pe piaţa locală, dar nu mai au loc

Autor: Diana Tudor Stoica 10.06.2010

BDG Import, importatorul brandului de whiskey Jack Daniel's, va avea nevoie de un an pentru a integra complet în structura companiei distribuţia brandurilor de băuturi alcoolice preluate în 2009, susţine Petru Berciu, managing partner şi acţionar majoritar al BDG Import.

BDG Import a început să distribuie anul trecut mărcile de whisky The Famouse Grouse, The Macallan şi Highland Park, după ce a renunţat la Cutty Sark (whisky) şi Heinz (sosuri), branduri care obţineau vånzări de peste 1,5 mil. euro anual. În plus, în primele luni ale acestui an, importatorul a preluat distribuţia portofoliului de branduri Bacardi-Martini, deţinut anterior de Lerida Internaţional.

"Există în continuare branduri mari care vor să intre pe piaţa locală, dar este foarte greu ca importatorii mari să mai preia distribuţia unor noi produse în momentul acesta, pentru că avem foarte multe branduri în portofoliu", a declarat Petru Berciu, fondatorului BDG Import care importă în prezent 49 de branduri şi peste 300 de produse.

Acesta este motivul pentru care omul de afaceri intenţionează să facă noi angajări, urmånd să ajungă la finalul acestui an la 50 de angajaţi. "Pånă la finalul anului vom avea cel puţin cinci - şase oameni noi. Vrem să refacem teritoriile acoperite de managerii regionali, pentru că în prezent este un volum foarte mare de muncă, şi astfel în loc ca o persoană să administreze patru-cinci judeţe să aibă în subordine doar două sau trei. În plus, vom mai lua trei-patru manageri pentru vånzările realizate prin intermediul magazinelor din retailul modern", a mai spus managerul BDG Import.

Profituri mai mici

BDG Import, companie care are în portofoliu brandurile Jack Daniel's, Finlandia, Corona, Budweiser, Evian şi vinurile Baron Phillipe, a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 125,5 mil. lei (29,6 mil. euro), în creştere cu 3,2% în lei faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. În euro, cifra de afaceri a înregistrat o scădere de 10%, comparativ cu rezultatul obţinut în 2008, ca urmare a devalorizării leului. Cu un an în urmă, importatorul de băuturi alcoolice raporta o cifră de afaceri cu circa 13 milioane de euro mai mari decåt în 2008, de 32,9 mil. euro.

În ceea ce priveşte mărcile din portofoliul BDG Import, whiskey-ul Jack Daniel's a înregistrat o stagnare a vånzărilor în 2009, în timp ce vodca Finalandia a obţinut o creştere de 4%, iar bitterul Jagermeister un plus de 50% la vånzările în volum, potrivit reprezentanţilor companiei, aceste rezultate fiind susţinute şi de promoţiile realizate de importator anul trecut. Pe fondul acestor promoţii, profitul companiei a scăzut anul trecut cu aproximativ 22% în lei, la 6,6 mil. lei (1,5 mil. euro), faţă de suma obţinută în 2008.