Spicul vrea afaceri de 10 mil. euro, după investiţii de 30 mil. euro într-o fabrică la Chitila

Autor: Diana Tudor Stoica 13.06.2010

Producătorul de panificaţie Spicul, controlat de către omul de afaceri Gheorghe Ilie, îşi propune în acest an acestui an o cifră de afaceri de zece milioane de euro, ca urmare a finalizării procesului de relocare a producţiei din zona Orhideea a Capitalei în localitatea Chitila, la nord de Bucureşti, prin intermediul unei investiţii greenfield de circa 30 de milioane de euro.

"Pentru anul acesta ne-am propus o cifră de afaceri de zece milioane de euro. Procesarea secundară (producţia de panificaţie, paste făinoase, biscuiţi, prăjituri - n. red.) va realiza circa 60-65% din structura cifrei de afaceri în momentul în care va deveni complet operaţională", a declarat Gheorghe Ilie, preşedintele şi directorul general al companiei Spicul, care în 2008 avea afaceri de 5,5 mil euro şi circa 200 de angajaţi.

Proprietarii Spicul, companie în cadrul căreia Gheorghe Ilie a devenit acţionar majoritar în 1991 în urma privatizării prin metoda MEBO, au vândut fabrica şi terenul deţinute în apropierea magazinului Carrefour Orhideea din Capitală către dezvoltatorul imobiliar spaniol Hercesa în anul 2006.

În urma acestei tranzacţii, proprietarii Spicul au demarat relocarea producţiei Spicul în Chitila.

"Investiţia realizată în noua fabrică a fost acoperită prin suma primită în urma vânzării terenului din Capitală şi prin credite bancare. Construcţia greenfield a fabricii din Chitila a fost demarată în 2007, iar primele linii au început să producă în prima jumătate a anului trecut", a declarat Edward Ilie, director general adjunct al companiei Spicul şi fiul acţionarului majoritar al companiei.

În prezent sunt operaţionale două linii de paste, o brutărie, o linie de clătite şi o linie de biscuiţi. În total, aceste linii au o capacitate de producţie de 2.000 de tone pe lună.

"În aproximativ două luni va începe producţia şi o linie de gluten şi amidon, singura din ţară, iar până la finalul anului vor deveni operaţionale şi trei mori de grâu, grâu dur şi porumb urmând să dăm în funcţiune şi 12 celule de silozare cu o capacitate de depozitare de 1.000 de tone fiecare", a mai spus Gheorghe Ilie.

Produsele Spicul sunt distribuite în 800 de puncte din Bucureşti şi în judeţele limotrofe Capitalei, atât prin intermediul lanţurilor de magazine din retailul modern, cât şi prin propria reţea de 33 de magazine a companiei.

"Prin reţeaua proprie de magazine comercializăm aproximativ 15% din totalul producţiei. Obiectivul nostru este să atingem o distribuţie naţională a produselor, în special prin intermediul lanţurilor de magazine din retailul modern", a completat acţionarul majoritar al Spicul, companie care produce brandurile Granzela, Toastiny (pâine feliată şi ambalată), Zgloby (patiserie), City, Hatz Rostogol, Hatz cu Coltz (biscuiţi) şi gama de produse Slăbeşti mâncând.

Edward Ilie, directorul general adjunct al companiei, a adăugat că Spicul are de asemenea în plan încheierea unui parteneriat cu un distribuitor naţional şi lansarea de branduri noi, fără a oferi însă mai multe detalii.