CGS România angajează 500 de agenţi call center în Bucureşti şi Braşov

Autor: Anca Barbulescu 14.06.2010

Computer Generated Solutions (CGS), divizia locală a companiei americane care furnizează printre altele servicii de call center, angajează până la sfârşitul anului 500 de operatori. În prezent, compania are aproximativ 1.500 de angajaţi în Bucureşti şi Braşov, din care 90% sunt agenţi în call center, şi doreşte să ajungă la aproape 2.000 de angajaţi până la finele lui 2010. În România un angajat entry-level pe acest post câştigă circa 300 de euro.

CGS a intrat pe piaţa locală prin achiziţia furnizorului de servicii de call center EasyCall pentru o sumă estimată la circa şase milioane de euro. De la 700 de angajaţi în urmă cu doi ani, numărul acestora a crescut la 1.200 la finalul anul trecut, strategia iniţială de extindere pentru 2010 vizând un număr de 800 de angajaţi noi.

În call centerele de pe piaţa locală către care companiile pot externaliza serviciile de suport şi relaţii cu clienţii lucrează în prezent mai bine de 10.000 de oameni, cifra urmând să ajungă probabil la aproximativ 12.000, a declarat Vladimir Sterescu, directorul CGS România, în condiţiile în care mulţi dintre principalii competitori din piaţă au anunţat că fac recrutări.

El a mai spus că dimensiunea pieţei de call center - despre care mai mulţi specialişti din piaţă estimau că a atins în 2008 o valoare de 120 de milioane de euro - este destul de greu de măsurat, în condiţiile în care există cel puţin 200 de call centere, din care cel puţin 60% sunt numai departamente interne ale unor companii precum operatori telecom, bănci şi, în general, industrii cu un număr mare de clienţi, care au nevoie de activităţi de suport, o parte dintre aceste departamente fiind şi ele mutate într-o firmă specializată.

Potrivit lui Sterescu, criza s-a resimţit şi în piaţa de call center. "Mulţi clienţi au avut aşteptări de reducere a cheltuielilor chiar şi cu 40%", susţine şeful CGS România, un nivel destul de greu de atins în condiţiile în care aproape două treimi din tarifele aplicate reprezintă costul cu forţa de muncă. Pentru a obţine totuşi o reducere de costuri, clienţii fie au renunţat la pragul minim de apeluri preluate de call center într-un anumit interval de timp, în general de cel mult 30 de secunde, fie au acceptat ca apelurile să fie preluate într-un interval puţin mai mare de timp.