Ce SUV second-hand putem achiziţiona cu banii de un Dacia Duster?
SUV-ul Dacia Duster a fost special conceput pentru cei care
doreau să-şi achiziţioneze un automobil de teren, cu gardă la sol
mai mare şi sistem de tracţiune integrală dar nu-şi pot permite
unul nou. În plus, unul second-hand chiar dacă pare o afacere mai
bună, costurile legate de întreţinere sunt în favoarea
constructorului autohton.
Dar, spre exemplu, un Duster echipat cu motorul diesel de 1,5 litri
şi 110 CP, cu aer condiţionat, geamuri electrice şi radio-CD costă
aproximativ 15.600 de euro nou, adică de trei ori mai mult decât
conceptul de "5.000 de euro" care a relansat marca Dacia, sub
conducerea Renault.
Cu 15.000 de euro spre exemplu, se poate achiziţiona un crossover
Opel Antara, fabricat în 2007 şi cu 50.000 km rulaţi, echipat cu un
motor diesel de 2,0 litri şi 140 CP. Diferenţa dintre un Duster şi
Antara nu este numai în ceea ce priveşte puterea motorului. Spre
exemplu, Duster câştigă în ceea ce priveşte faptul că este nou, are
performanţe net superioare în off-road şi este în garanţie. Pe de
altă parte, atunci când vine vorba de imagine şi echipare (care
include climatizare, ESP, tempomat, scaune încălzite, senzori
ploaie şi senzori de parcare).
Cu 14.000 de euro, adică ceva mai mult decât un Duster 4x4 pe
benzină, se poate achiziţiona un Kia Sportage diesel, 2,0 litri
CRDi 140 CP cu 15.000 km. De această dată, discutăm de o imagine de
marcă similară. În plus, şi de această dată Duster are costuri de
întreţinere sub cele ale unui Kia Sportage. Dacă Antara avea o
listă de opţionale mult mai lungă, Sportage are aproape acelaşi
nivel de echipare cu al unui Duster. singura diferenţă este că
SUV-ul coreean poate fi echipat cu un motor de 140 CP, în timp ce
modelul autohton numai cu unul de 110 CP. Pe de altă parte,
consumul mai mic îl va avea Duster, în timp ce între performanţele
dinamice nu există diferenţe semnificative.
În medie, cu aproximativ 15.000 de euro se pot achiziţiona cu o
vechime de cel mult 3 ani şi 50.000 km în general aproape numai
SUV-uri coreene, care teoretic reprezintă un concurent pentru
Duster şi noi, dar într-o versiune ceva mai "modestă". Dacă se iau
în calcul SUV-urile compacte europene, kilometrii acestora urcă
spre 100.000, dacă nu chiar şi peste această valoare. Deja peste
acest nivel riscul aparţiei unui defect este tot mai mare, iar
reparaţiile pot ajunge la mii de euro, costuri care teoretic nu pot
fi acoperite de cineva care şi-a permis un SUV de cel mult 15.000
de euro.