Exclusiv ONLINE: Cât este piaţa de video-on-demand în Franţa
Piaţa de video-on-demand (VoD) din Franţa ar putea atinge
valoarea de 150 de milioane de euro în acest an, potrivit unui
raport al companiei de cercetare GfK, citat de Les Echos. Cifra
este în creştere faţă de previziunile iniţiale.
Potrivit cotidianului francez, în primul trimestru cererea de
servicii video-on-demand a crescut cu 50% în valoare şi 70% în
volum, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Scăderea
preţurilor, constatată de toţi jucătorii de pe piaţă, a fost
compensată de volumul mare de servicii vândute.
Cererile sunt în proporţie de 95% pentru televizor, faţă de numai 5
procente pentru computere. Cele mai vizionate sunt filmele, care
reprezintă trei sferturi din consum, cu mult înaintea serialelor
(5%), documentarelor şi programelor de tineret (între 1,5 şi
2%).
Una dintre explicaţii pentru avansul pieţei este creşterea
conţinutului. Numărul filmelor disponibile pentru serviciile VoD au
crescut cu 81% în ultimii doi ani.
Dezvoltarea serviciilor de VoD atrage după sine creşterea
aşa-numitului "catch up TV", prin care televiziunile îşi oferă
emisiunile pe internet, mai puţin filmele. În ceea ce priveşte
acest serviciu, conţinutul este mai diversificat. Potrivit Les
Echoes, în Top 5 intră emisiunile culturale şi cele sociale.