Publicitatea online a adus Facebook venituri de 800 mil. $

Autor: Magraon Andreea 20.06.2010

Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, a obţinut venituri de aproape 800 de milioane de dolari (650 de milioane de euro) anul trecut, relatează Bloomberg, care a pus rezultatele pe seama creşterii numărului de utilizatori - în prezent de peste 500 de milioane - şi a reclamelor de pe site. Rezultatele au depăşit estimările iniţiale de 500 de milioane dolari.

Facebook, companie a cărei valoare este de aproximativ 20 de miliarde de dolari, a devenit în ultimul an un magnet pentru advertiseri precum Starbucks sau Procter & Gamble Co, numărul acestora devenind de patru ori mai mare în acest interval. Reţeaua de socializare a devenit unul dintre cele mai importante site-uri pe care sunt afişate bannere publicitare din Statele Unite. Cota Facebook pe această piaţă a crescut de la 11 la 16 procente în ultimele şase luni, potrivit companiei de cercetare ComScore Inc.

Site-ul a avut în luna aprilie 519 milioane de utilizatori în lume - dintre care 1,3 milioane în România - faţă de 411 milioane de utilizatori în septembrie 2009, relatează Bloomberg, care citează ComScore Inc.

Potrivit presei internaţionale, asemenea cifre ar atrage probabil atenţia unui număr respectabil de investitori dacă Facebook ar efectua o ofertă publică iniţială pentru a se lista la bursă, însă compania insistă că o astfel de operaţiune nu este o prioritate pentru viitorul apropiat. Facebook, creată în 2004 de Mark Zuckerberg şi de colegii săi în căminele Universităţii Harvard, nu este listată la bursă şi a prezentat până acum public foarte puţine informaţii privind aspectele financiare ale afacerii.

Potrivit analiştilor, în aceste condiţii de creştere Facebook este de aşteptat să aibă venituri în acest an de peste un miliard de dolari.

Spre deosebire de Facebook, Google, cel mai popular motor de căutare din lume, a obţinut anul trecut venituri de 23,65 miliarde de dolari. În luna martie, Facebook a devenit pentru prima oară timp de o săptămână cel mai vizitat site din Statele Unite ale Americii, detronând Google, potrivit companiei de cercetare HitWise. Numărul vizitelor pe Facebook în perioada 6 - 7 martie a crescut cu 185% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce numărul vizitelor pe Google a crescut doar cu 9% în acelaşi interval temporal. Facebook şi Google au atras 14% din totalul vizitelor pe internet din SUA în martie.

De asemenea, luna trecută Facebook a devenit cel mai vizitat site din lune, potrivit datelor Google AdPlanner. Cu 570 de miliarde de afişări şi 540 de milioane clienţi unici, reţeaua de socializare a preluat aproximativ 35% din traficul total de pe internet.