Exclusiv online - De ce dealerul Ford Romcar Motors se extinde şi pe Hyundai

Autor: Bogdan Alecu 24.06.2010

Romcar Motors, primul dealer Ford din Capitală, parte a ŢiriacAuto, cu un business de peste 15 mil. euro la nivelul anului trecut potrivit calculelor ZF, şi-a extins activitatea în partea de sud a Bucureştiului, dar de această dată printr-un centru Hyundai. Este pentru prima dată în ultimii ani când un dealer preia sub acelaşi brand o altă marcă auto. În plus, în Bucureşti există deja dealerul Hyundai Motor.

"Noua locaţie corespunde intenţiilor de dezvoltare geografică ale reţelei naţionale ŢiriacAuto, acoperind sudul Capitalei, într-o zonă cu trafic comercial intens", a declarat Cristina Munteanu, directorul de comunicare al ŢiriacHoldings.

Pe de altă parte, Romcar Motors a înregistrat în 2008 afaceri de 48 mil. euro şi un profit net de 0,7 mil. euro potrivit datelor de pe Ministerul de Finanţe, Hyundai Motor, cu un business de 44 mil. euro, a înregistrat o pierdere netă de 0,7 mil. euro.

În prezent, Romcar Motors îşi desfăşoară activitatea în patru locaţii - un centru Ford în partea de nord a Capitalei, unde serviceul este autorizat şi pentru Mazda, un showroom Ford şi unul Hyundai în partea de sud, completate de un service autorizat pentru cele două mărci. Romcar este astfel cel mai mare reparator Ford din Bucureşti. Oficialii companiei nu au comunicat valoarea investiţiei din partea de sud a Capitalei în centrul Hyundai Mitsubishi, dar valoarea acesteia poate fi aproximată între 5 şi 7 mil. euro.

Vânzările Romcar Motors în 2009 au înregistrat un volum de 1.072 de unităţi Ford şi reprezintă peste 10% din totalul vânzărilor mărcii la nivel naţional.
"Principalul obiectiv al Romcar Motors pentru acest an îl reprezintă consolidarea imaginii sale de reprezentant al mărcii Hyundai la nivel local", a spus Munteanu.
ŢiriacAuto va implementa începând cu perioada curentă o nouă strategie de vânzări "pe teren", în condiţiile în care pe fondul crizei traficul de showroom este în scădere.

"Într-un astfel de context, ieşim din showroom şi căutăm clienţii. Acum aceştia trebuie "vânaţi". Vom înfiinţa o echipă de teren la nivelul tuturor mărcilor din cadrul ŢiriacAuto", a declarat Silviu Docan, director general ŢiriacAuto, divizia de retail auto a Ţiriac Holdings, care comercializează 11 branduri auto pe piaţa locală prin intermediul a 14 dealeri care deţin 65 de locaţii. Potrivit estimărilor ZF, cifra de afaceri a ŢiriacAuto s-a clasat anul trecut între 300 şi 400 mil. euro. Docan a preluat la începutul acestui an conducerea ŢiriacAuto, înainte ocupând funcţia de director general al AutoCobălcescu, unul dintre cei mai mari dealeri Renault-Nissan-Dacia din Capitală.

Cea de-a doua măsură implementată de Silviu Docan este implementarea unui sistem de buy-back şi trade-in sub brandul "Auto Avantaj", alături de creşterea capacităţilor de service.

Primele cinci luni au fost marcate de o scădere a vânzărilor de aproximativ 40%. "În acest context este greu de estimat ce se va întâmpla în a doua jumătate a anului. În prezent din cifra de afaceri a ŢiriacAuto serviceul deţine în prezent un procent important. În momentul de faţă este pilonul de susţinere a unei afaceri din segmentul auto", a subliniat Docan.