Cât profit scoate Coca-Cola dintr-o sticlă de suc?

Autor: Mihaela Popescu 29.06.2010

O mie de litri vânduţi i-a adus anul trecut producătorului local al Coca-Cola un profit de circa 41 de euro, potrivit datelor din rapoartele Coca-Cola Hellenic şi din bilanţul depus la Registrul Comerţului.

Un calcul simplu arată astfel că la o sticlă de 2 litri - cel mai vândut ambalaj al companiei - îmbuteliatorul a scos, în medie, un profit de 8 cenţi sau 0,34 de lei.

În general, ambalajele din PET de 2 litri aduc producătorilor de sucuri profituri mai mici pe un litru, comparativ cu produsele îmbuteliate la sticle (de 0,33 l sau 1 l).

Preţurile la raft în magazine pentru o Coca-Cola sau o Fanta la 2 litri au variat anul trecut între 3,8 lei (0,9 euro) şi 7 lei (1,6 euro).

Coca-Cola HBC România este cel mai mare jucător pe piaţa locală a băuturilor non-alcoolice, estimată la circa un miliard de euro.

Compania a realizat în 2009 o cifră de afaceri de 440 mil. euro, având o cotă de piaţă de 49% pe segmentul sucurilor cu bule (carbogazoase).