Accenture va angaja 150 de români la centrul de outsourcing din Bucureşti

Autor: Magraon Andreea 02.07.2010

În prezent, divizia locală de outsourcing a Accenture are 250 de angajaţi, în timp ce întregul business din România al firmei e realizat cu aproape 350 de oameni. Centrul BPO (Business Process Outsourcing - centrul de externalizare) din România a fost deschis în iunie 2006.



Compania Accenture, specializată în servicii de consultanţă în management, soluţii tehnologice şi outsourcing, va angaja în acest an până la 150 de persoane la divizia de BPO, fapt care va determina o creştere a afacerilor cu până la 50%, a declarat într-un interviu pentru ZF Nicholas Butt, directorul centrului de BPO al companiei. Compania caută oameni în domenii precum finanţe, contabilitate, resurse umane, asigurări şi aprovizionare.

"Recrutăm mulţi absolvenţi de universitate şi îi ajutăm să crească şi să se dezvolte. Nu avem în vedere o expansiune rapidă a centrului BPO, ci una controlată", a declarat Butt.

Angajaţii centrului de externalizare de la Bucureşti al Accenture livrează servicii de finanţe-contabilitate, resurse umane, logistică-aprovizionare şi asigurări, pentru clienţi companii multinaţionale, în 11 limbi: franceză, italiană, spaniolă, portugheză, engleză, germană, rusă, olandeză, arabă, maghiară şi română. Spre exemplu, românii pot gestiona din Bucureşti unele situaţii contabile ale unei companii internaţionale.

"România este o locaţie de afaceri bună, fiind, alături de Cehia, unul dintre cele mai dinamice puncte de lucru ale noastre din Europa Centrală şi de Est. Cred că acest lucru se datorează faptului că avem oameni buni, iar comparativ cu alte locaţii nivelul de entuziasm este foarte mare. Lucrăm însă cu şi cu multe programe de motivare şi de recunoaştere", a declarat Butt, care conduce şi centrul de BPO al Accenture de la Varşovia. El a adăugat că Bucureşti este unul dintre locurile cheie de creştere a companiei în Europa, care generează o sursă "sănătoasă" de venit pentru companie.

"Avem un mix în portofoliul de activităţi în cadrul centrului, precum contabilitate, una dintre activităţile cheie de aici, dar şi resurse umane, asigurări sau achiziţii. În ceea ce priveşte domeniile de unde provine creşterea, contabilitatea este unul dintre ele, de fapt cel mai puternic, iar serviciile de asigurări au fost foarte dinamice mai ales pe fondul crizei", a mai spus Butt.

În România, compania are şapte clienţi importanţi, care provin din industria muzicală, transportului aerian şi a serviciilor, a spus reprezentantul Accenture, fără a oferi detalii. Compania vrea să câştige încă trei contracte până la sfârşitul anului.

Toţi cei şapte clienţi sunt companii străine, două dintre ele având filiale şi în România. Printre serviciile oferite de Accenture se numără procesarea de plăţi, reconcilieri, plata de taxe, recrutări.

Care sunt salariile?

Un angajat din outsourcing de pe o poziţie de entry-level câştigă în medie 1.200 de lei (285 de euro) net pe lună, iar salariul poate creşte până la 1.600 de lei (380 de euro) net pe lună dacă angajatul mai cunoaşte o limbă străină în afară de engleză, potrivit informaţiilor oferite de firmele de recrutare.

În ceea ce priveşte companiile româneşti, şeful centrului de BPO al Accenture a spus că diviziile de consultanţă în management şi soluţii tehnologice lucrează mai ales cu multinaţionale care au filiale şi în România, dar nu şi cu statul.

"Nu lucrăm cu statul în România, dar sunt ţări în care facem asta. Nu acesta este targetul nostru pe piaţa locală, deocamdată. În ceea ce priveşte activitatea de BPO, rar facem această activitate pentru guvern", a mai spus Butt, care a adăugat că diviziile de consultanţă în management şi soluţii tehnologice sunt cele care lucrează mai mult cu instituţiile publice.

Directorul a adăugat că divizia de outsourcing a Accenture a fost cea mai dinamică pe timp de criză, având în vedere că multe firme au fost nevoite să-şi reducă cheltuielile. "Când economia se află în dificultate, segmentul de outsourcing merge bine, deoarece companiile trebuie să găsească soluţii pentru reducerea costurilor. O parte din creşterea noastră s-a bazat pe nevoile clienţilor de a-şi reduce costurile, de a-şi gestiona mai bine cash-ul. Unii dintre clienţii noştri iau anumite decizii acum pe care voiau să le ia mai demult. Poate o companie dintr-o ţară nu este neapărat nevoită să apeleze la servicii din alta, dar valoarea adăugată a acestor servicii este bună pentru activitatea lor. Au fost companii care şi-au dat seama că trebuie să-şi continue activitatea cu costuri reduse", a explicat Butt.

Nicholas Butt