Studiu PwC: Piaţa de media şi divertisment din România va înregistra un ritm mediu anual de creştere de 9,1% până în 2014

Autor: Adriana Rosoga 05.07.2010

Piaţa românească de media şi divertisment va înregistra în intervalul 2010-2014 o rată medie anuală de creştere de 9,1% şi va ajunge la valoarea de 3,5 mld. dolari la nivelul anului 2014, potrivit ediţiei din acest an a raportului "Global Entertainment and Media Outlook", PricewaterhouseCoopers (PwC).

Conform raportului, la nivelul anului 2009, piaţa de media şi divertisment din România avea o valoare de 2,3 mld. de dolari. Piaţa locală va înregistra astfel, al treilea cel mai rapid ritm mediu anual de creştere din regiunea Europei Centrale şi de Est în perioada 2010-2014, după Turcia (cu o rată medie anuală de creştere de 13%) şi Rusiei (9,3%).

Creşterea pieţei locale de media se va situa peste rata medie anuală de creştere a întregii regiuni, care este de 8,3% şi va avea un ritm dublu de creştere faţă de ritmul mediu anual de creştere al regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa)- 4,6%.

În 2014, cele mai mari trei pieţe din Europa Centrală şi de Est vor fi, conform raportului, cele ale Rusiei (25,6 mld. dolari), Poloniei (10,9 mld. dolari) şi Turciei (9,7 mld. dolari).

Segmentul cel mai dinamic de piaţă va fi cel al accesului la internet, cheltuielile pentru accesul la internet în România urmând să se dubleze până în 2014, de la 810 milioane dolari în 2009 la 1,6 mld. dolari.

Cheltuielile cu publicitatea vor creşte de la 417 milioane de dolari în 2009, la 747 milioane de dolari în 2014.