Top Gel face 95% din vânzări în magazinele mici

Autor: Mihaela Popescu 06.07.2010

Top Gel, unul dintre cei mai mari trei producători locali de îngheţată, mizează în acest an pe afaceri de circa 15 mil. euro, din care 95% vor veni din vânzările în magazinele mici din comerţul tradiţional.

"Scenariul optimist pentru noi în 2010 este menţinerea afacerilor la nivelul de anul trecut, când am înregistrat vânzări de îngheţată de 62 mil. lei (14,6) euro. În zilele caniculare din iunie am lucrat la capacitatea maximă, dar piaţa are nevoie de temperaturi de peste 27 de grade Celsius timp de cel puţin 30-40 de zile pentru a compensa scăderile de consum din aprilie-mai", a declarat Adriean Asan, directorul general al Top Gel.

El vede posibilă şi o creştere a vânzărilor companiei de maximum 5-10% în acest an faţă de 2009 dacă vremea va favoriza consumul de îngheţată.

Producătorul, care deţine o fabrică în comuna Cârcea (lângă Craiova) inaugurată în 2007, a intrat în acest an în sistemul mărcilor private ale retailerilor printr-un parteneriat cu un lanţ internaţional de magazine. Asan nu a vrut să comunice numele retailerului, însă a precizat că Top Gel se va concentra în continuare pe vânzările realizate în magazinele mici, care la nivelul pieţei reprezintă circa 80%-85% din businessul unui producător de îngheţată.

Se promovează doar în magazine

"Comerţul tradiţional ne aduce 95% din cifra de afaceri, iar la finele anului această pondere nu va coborî probabil sub 93%-94%", a mai spus directorul Top Gel.

În fabrica de îngheţată de la Cârcea lucrează în vârf de sezon circa 210 oameni. Anul trecut, compania a renunţat la un proiect de investiţii în producţie, pentru care obţinuse o finanţare de 2 mil. euro de la UE prin fonduri structurale.

Proiectul urma să-i permită intrarea pe un segment complementar îngheţatei prin lansarea unor categorii noi de produse. Top Gel este deţinut de doi oameni de afaceri din Craiova, Petre Popa si Robert Iriza, şi a raportat anul trecut vânzări de 14,6 mil. euro, pe o piaţă estimată la 100-150 mil. euro.

Asan a mai precizat că Top Gel nu şi-a bugetat investiţii în promovarea pe TV în acest an, mizând doar pe campaniile la punctele de vânzare şi pe promoţii.

Ce schimbări aduce 2010

2010 se anunţă a fi al doilea an în care producătorii cu acţionariat românesc rămân în urma competitorilor de talie internaţională, ca ofensivă pe piaţă: atât Unilever (Algida, Napoca), cât şi Nestlé Ice Cream au demarat deja campanii de promovare pe TV, având bugete de comunicare cu mult peste sumele puse la bătaie de cei mai mari jucători cu acţionariat românesc: Betty Ice, Top Gel, Kubo Ice Cream sau Alpin. Cu toate acestea, este de aşteptat ca piaţa îngheţatei să rămână şi în 2010 în mâinile antreprenorilor, ţinând cont că anul trecut aceştia au avut o cotă cumulată de peste 60%.