Cernavodă-Constanţa gata la anul în iunie, doar la o bandă pe sens

Autor: Catalin Lupoaie 07.07.2010

Radu Berceanu, ministrul transporturilor, a anunţat ieri că circulaţia pe autostrada A2 între Cernavodă-Constanţa (51 km) şi centura ocolitoare a oraşului Constanţa (22 km) ar putea fi deschisă în luna iunie 2011 la o singură bandă pe sens, deşi lucrările ar fi trebuit să fie finalizate integral.

În plus, ministrul a declarat că din vara anului 2011 şoferii ar putea să plătească taxe pentru a circula pe autostrăzi, potrivit unei decizii a Comisiei Europene, care să fie folosită strict pentru întreţinere şi reparaţii. Taxa ar putea ajunge la 3-4 euro la 100 km de autostradă.

Contractele pentru construirea tronsoanelor de autostradă Cernavodă-Medgidia (19,2 km) şi Medgidia- Constanţa (31,8 km) au fost semnate în mai 2009 şi aveau prevăzut ca termen de finalizate iunie 2011. Noul termen de finalizare integrală a lucrărilor este sfârşitul anului 2011.

"În sezonul estival 2011 se va circula pe autostradă de la centura Piteşti la centura Constanţa, dar pe Cernavodă-Constanţa s-ar putea merge pe câte o bandă pe sens pe autostradă. Chiar dacă pe ultima porţiune la care se lucrează acuma Cernavodă - Medgidia, Medgidia - Constanţa şi centura ocolitoare a Constanţei data de finalizare a acestei porţiuni este la sfârşitul anului 2011, noi am discutat cu constructorii ca în iunie 2011 să se circule măcar pe o bandă şi după aceea să se finalizeze spre sfârşitul anului", a declarat Berceanu, aflat într-o vizită la şantierul podului de la Calafat-Vidin.

În prezent lucrările la tronsonul Cernavodă-Medgidia sunt finalizate în proporţie de 8%, construcţia fiind derulată de compania franceză Colas, potrivit datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). La tronsonul Medgidia-Constanţa stadiul fizic al lucrărilor este de 25%, constructorii fiind consorţiul germano-italian Max Boegl-Astaldi.

În ceea ce priveşte lucrările la centura oraşului Constanţa, stadiul fizic este de 25%, deşi constractul de execuţie a fost semnat în septembrie 2008, iar constructorul este consorţiul spaniolo-italian FCC Construction- Astaldi.

Ministrul susţine că circulaţia ar putea fi deschisă şi pe centura ocolitoare a Bucureştiului, pe partea de nord a Capitalei, astfel încât să existe "porţiuni lungi de autostradă finalizate". "În jurul Bucureştiului pe partea de nord se face pe patru benzi o lucrare, dar nu din bani europeni, ci de la bugetul de stat, însă de asemenea lucrările sunt destul de avansate şi aici astfel încât în vara anului viitor măcar pe partea de nord a Bucureştiului să existe patru benzi aproape peste tot".