Cum explică directorul Automobile Bavaria schimbarea consumului: Românul nu mai cumpără acum caşcaval franţuzesc, ci românesc. Se uită la ce este mai ieftin
Wenzel Weber, directorul general al Automobile Bavaria, companie
controlată de omul de afaceri Michael Schmidt şi cel mai mare
dealer BMW de pe piaţa locală, cu afaceri de peste 100 mil. euro în
2009, spune că pe fondul creşterii TVA, românii se vor orienta din
ce în ce mai mult către produse locale, decizie care va influenţa
pozitiv economia României.
"Acum clientul român nu mai cumpără caşcaval franţuzesc, ci
caşcaval românesc. Odată cu devalorizarea leului, produsele din
import se scumpesc, iar clienţii vor fi obligaţi să cumpere produse
mai ieftine, care de obicei sunt cele produse local. Este bine
pentru economia locală şi sunt convins că această situaţie va ajuta
economia locală şi va oferi noi oportunităţi de afaceri", a spus
Wenzel Weber.
Majorarea TVA de la 19 la 24% de la începutul lunii iulie are în
primul rând un efect psihologic în opinia directorului Automobile
Bavaria. În acest caz, creşterea de 200-300 de euro a preţului unui
Logan poate avea un impact mai ridicat decât majorarea cu
2.000-3.000 de euro a preţului unui BMW X5.
"În cazul BMW spre exemplu, clienţii sunt în general oameni de
afaceri care pot deduce TVA-ul, dar clientul persoană fizică nu
poate şi îl vede atunci când observă preţul pe factură. În cazul
Automobile Bavaria, 50% din vânzări sunt în sistem leasing, aşa că
această majorare este cumva ascunsă", a declarat Weber, care a
subliniat că majorarea TVA va fi cel mai bine percepută în cazul
produselor de zi cu zi, cartofi, lapte sau detergenţi.
În ceea ce priveşte Automobile Bavaria, compania are un buget
similar cu cel de anul trecut, potrivit directorului general al
companiei, dar care însă nu a precizat valoarea acestuia. Weber a
ţinut să sublinieze însă că în continuare compania ia în calcul
inclusiv posibilitatea de achiziţiona alte businessuri.
"La nivel european putem discuta de multe oportunităţi în piaţă
legate de achiziţii. Nimeni nu vrea să-şi pună toate ouăle într-un
singur coş. În recesiune sunt multe oportunităţi, dar întrebarea
este dacă aceste oportunităţi se încadrează în portofoliul
companiei. Noi suntem deschişi la noi idei de achiziţii, dar
acestea trebuie să se încadreze în strategia noastră", a spus
Wenzel Weber.
Service Rolls-Royce
Automobile Bavaria va semna cel mai probabil anul acesta un
contract cu Rolls Royce pentru a deveni service autorizat al mărcii
britanice, primul pas către un centru integrat destinat brandului
de lux.
"Înainte să primim autorizarea de la Rolls Royce pentru service
trebuie să ne pregătim a îndeplini standardele companiei. Acum
Rolls Royce este în proces de a actualiza aceste standarde deoarece
intră pe un nou segment al pieţei şi de aici au provenit şi
întârzierile. Nu se pun în discuţie probleme legate de nivelul
tehnic, ci de detalii precum zona de recepţie", a spus Weber.
Aceeaşi strategie, de a deschide întâi serviceul şi după aceea un
showroom, a fost adoptată şi de Forza Rossa, importatorul Ferrari
pe piaţa locală, şi de Porsche România în ceea ce priveşte mărcile
Bentley şi Lamborghini.
În ultimii trei ani s-au importat pe piaţa locală aproape 15 modele
Rolls Royce noi, cu preţuri între 400.000 şi 640.000 de euro, plus
peste 20 de modele second-hand, care reprezintă şi clientul-ţintă
al service-ului. Ca şi în cazul centrului Ferrari, şi service-ul
Rolls Royce vizează atât clienţi din România, cât şi din
regiune.
Luxul îşi revine primul
Şeful Automobile Bavaria se aşteaptă ca segmentul premium să fie primul care să iasă din criză, deoarece oamenii de afaceri sunt cei care observă întâi intrarea pe un trend pozitiv a economiei. În segmentul inferior al pieţei, ai în general persoane fizice pentru care criza înseamnă că aceştia nu au primit nicio mărire de salariu de 1-2 ani şi în continuare se luptă să-şi achite datoriile la bancă. "Dacă afacerile îşi revin, angajaţii vor obţine o creştere a salariilor şi atunci vom vedea o schimbare şi în segmentul inferior al pieţei".