Happy Tour, plus 15% în primul semestru
Happy Tour, cea mai mare agenţie de turism de pe piaţa
românească, deţinută de fondul spaniol de investiţii GED, a
finalizat primele şase luni ale anului cu o cifră de afaceri în
creştere cu 15% în euro, după cum susţine Javier Garcia del Valle,
CEO-ul companiei. El nu a precizat la cât se ridică cifra de
afaceri în valoare absolută.
"Cea mai mare creştere a avut-o segmentul corporate. Deşi criza nu
s-a sfârşit, companiile trebuie să facă business. Am văzut o
revenire a cheltuielilor pe partea de corporate (deplasări,
evenimente)", a declarat Javier Garcia del Valle.
Managerul Happu Tour are o experienţă de 25 de ani pe piaţa
agenţiilor de turism şi a fost adus în România de fondul de
investiţii GED la începutul lunii martie a anului trecut. Happy
Tour a avut cifră de afaceri de 29 milioane de euro în 2009, în
scădere cu aproape 42%.
În ciuda repetatelor închideri ale spaţiului aerian din cauza
norului de cenuşă vulcanică din Islanda, care a făcut ca acest an
să fie foarte dificil pentru operatorii din turism, Happy Tour a
raportat o creştere a afacerilor.
"Preţurile pe care le practicăm se situează încă sub nivelul celor
din 2008, de aceea creşterea cifrei de afaceri nu este mai mare de
15%", a menţionat Garcia del Valle.
Fondul de investiţii spaniol GED, unul dintre cei mai activi
cumpărători din businessul local, a achiziţionat luna trecută un
pachet de 80% din agenţia de turism Travel House, cu vânzări de 6
mil. euro şi un profit net de 110.000 euro anul trecut. Tranzacţia,
realizată prin intermediul Happy Tour, s-a realizat la mai puţin de
două săptămâni de la parafarea unui alt deal, respectiv achiziţia
celei mai mari agenţii online de bilete de avion paravion.ro de
către GED. Aceste două tranzacţii sunt în curs de aprobare de către
Consiliul Concurenţei.
"Vedem o revenire a pieţei, iar Happy Tour îşi consolidează poziţia
în această perioadă", a spus Javier Garcia del Valle.
Şeful Happy Tour plănuieşte să extindă operaţiunile companiei în
Bulgaria, Ungaria, Serbia, după ce se va finaliza procesul de
consolidare al companiei în urma achiziţionării celor două agenţii.
Noul grup format are 135 de angajaţi şi vizează afaceri de 70-80 de
milioane de euro pe termen mediu.
Pe piaţa agenţiilor de turism mai activează Eximtur, controlată de
familia Morariu din Cluj, Marshall Turism, Aerotravel, J'Info
Tours, Perfect Tour şi altele.