Câştigătoarea Campionatului Mondial nu duce acasă doar trofeul, ci şi un plus de creştere economică

Autor: Cristina Roşca 11.07.2010

Economia campioanei mondiale va fi adevăratul câştigător al turneului din Africa de Sud, deoarece consumul va creşte după ce se va încheia cel mai aşteptat meci de fotbal din acest an, spun economiştii. Finala Olanda - Spania s-a desfăşurat ieri de la ora 21.30, după închiderea ediţiei. Câştigarea finalei de la Johannesburg echivalează cu o creştere economică suplimentară de 0,25% în 2010, creştere ce ar fi alimentată de consumul privat, potrivit lui Hein Schotsman, economist la ABN Amro Bank din Amsterdam. Pentru Spania acest lucru ar însemna revenirea pe creştere, în condiţiile în care pentru 2010 era estimată scădere. O victorie la Campionatul Mondial s-ar traduce pentru Olanda printr-o creştere a cheltuielilor pentru consum cu 700 mil. euro, respectiv 0,25%, a spus Charles Kalshoven, economist la ING din Amsterdam. "Revenirea economiei încă se bazează pe exporturi, în timp ce cererea internă este slabă, astfel o îmbunătăţire în sectorul consumului ar fi bine-venită acum", a spus Kalshoven. Pentru Spania, care în trimestrul întâi a ieşit dintr-o recesiune ce a durat aproape doi ani, beneficiile ar putea fi mai puţin vizibile. Şomajul de aproape 20%, majorarea costurilor de creditare şi măsurile de austeritate - cele mai dure din ultimele trei decenii - ar putea împiedica totuşi revenirea economiei.