Businessul celui mai mare constructor spaniol din România, FCC Construction, s-a majorat cu 30% pe baza contractelor de infrastructură

Autor: Catalin Lupoaie 11.07.2010

Grupul FCC Construction, cel mai mare constructor spaniol, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 120 mil. euro pe piaţa locală, în creştere cu 30% faţă de anul precedent datorită contractelor de infrastructură pe care le-a avut în derulare, în principal pe segmentul de reabilitări de drumuri naţionale.
Majoritatea contractelor pe care le au spaniolii pe piaţa locală sunt cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
"Anul trecut am finalizat reabilitarea a trei drumuri naţionale cu o lungime de peste 100 km în judeţul Cluj (două între Cluj şi Dej) şi în judeţul Timişoara (între Timişoara şi Lugoj). Anul acesta vom prelua un contract care a fost reziliat de CNADNR pentru reabilitarea a 50 km de drum între Filiaşi şi Rovinari", a declarat Sebastien Picaut, directorul general al FCC Construction România.

Şi-au bugetat încasări mai mici
Pentru anul acesta spaniolii estimează o diminuare a afacerilor, având în vedere că o mare parte din proiectele pe care le-au câştigat în ultimii ani au fost finalizate, iar anul acesta singurul proiect major care se află în curs de licitaţie este autostrada Deva - Orăştie (32,8 km), al cărui câştigător nu a fost încă anunţat. FCC Construction participă la această licitaţie cu firma austriacă Alpine, care a fost achiziţionată de spanioli în 2006.
"Pentru anul acesta ne aşteptăm la o diminuare a cifrei de afaceri, având în vedere că am finalizat patru proiecte de reabilitare a unor drumuri naţionale în ultimii doi ani şi nu au mai fost licitate alte mari contracte, în afară de autostrada Deva-Orăştie. Businessul nostru depinde de procesul viitor de licitare al CNADNR pentru contractele de pe coridorul IV de transport Nădlac-Constanţa", afirmă managerul FCC Construction.
Compania este implicată în diverse consorţii în construcţia autostrăzii Arad-Timişoara (32 km) şi centurile la nivel de autostradă din Arad (12 km) şi Constanţa (22 km). Recent, Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a declarat că ia în calcul rezilierea contractelor pentru autostrada Arad-Timişoara şi centura Arad dacă ritmul lucrărilor nu se va intensifica. Până în prezent, autostrada Arad-Timişoara a fost finalizată în proporţie de 29% (contract semnat în decembrie 2008), iar la centura Arad stadiul fizic este de 8% (contract semnat în martie 2009).
Reprezentanţii FCC Construction nu au comentat declaraţiile făcute de minister, afirmând doar că obiectivele pentru cele trei proiecte de autostrăzi şi centuri sunt ca în 2011 lucrările să fie finalizate.
Spaniolii susţin că sunt interesaţi de un parteneriat pe termen lung cu autorităţile locale şi că vor să devină unul dintre cei mai mari constructori de pe piaţa locală. "Avem peste 600 de angajaţi cu contract permanent în mod direct pe piaţa locală, la care se adaugă circa 50 de expatriaţi. În plus, compania a investit peste 11 milioane de euro în construirea a trei staţii de asfalt, achiziţionarea a şase utilaje de nivelare a asfaltului, camioane, două staţii de betoane şi alte echipamente, pentru a susţine activitatea de pe piaţa românească", afirmă Picaut.
Pasajul Basarab, gata în acest an
FCC Construction împreună cu compania italiană Astaldi construiesc şi pasajul Basarab din Capitală, care urmează să fie finalizat la sfârşitul acestui an, potrivit informaţiilor oferite de spanioli. Contractul pentru realizarea proiectului a fost semnat în 2006 şi ar fi trebuit să fie gata în martie 2009. Pasajul cu o lungime de 2 km va fi realizat după investiţii totale de 110 mil. euro fără TVA, după ce au fost majorate cu 10% în 2009.