Unilever a luat licenţa pentru Rom şi aduce pe piaţa îngheţatei al treilea brand local
Producătorul a încheiat un parteneriat cu Cadbury prin care a
preluat licenţa pentru brandul Rom, lansând astfel pe piaţă a treia
marcă locală de îngheţată din portofoliu, după Napoca şi Big
Milk.
Rom este brandul numărul unu pe piaţa batoanelor de ciocolată din
România după cota de piaţă în volum, potrivit datelor furnizate de
reprezentanţii Cadbury.
Această mişcare va diminua preţul mediu al portofoliului de
îngheţată al Unilever, în condiţiile în care, la nivelul pieţei,
brandurile locale sunt de circa două ori mai ieftine decât cele
internaţionale.
"Unilever a decis să încheie un parteneriat de licenţiere a
brandului Rom cu Cadbury - proprietarul mărcii - pentru producţia,
distribuţia şi promovarea îngheţatei Rom. Acest parteneriat va
continua şi după anul 2010", a declarat Daniel Bărbulescu, Category
Manager Ice Cream, Savoury & Tea în cadrul Unilever South
Central Europe.
Reeditează modelul Milka, însă pe un brand
local
"Regăsirea unui brand de ciocolată în alte categorii de dulciuri,
mai ales îngheţată, este un model testat pe pieţele din afară", a
declarat Ruxandra Stănuică, managerul de marketing al Cadbury
România, care adaugă că şansele de reuşită ale unui astfel de
proiect cresc cu cât marca este mai puternică.
Un astfel de parteneriat a fost încheiat în urmă cu câţiva ani
între Kraft Foods şi producătorul bulgar de îngheţată Darko, pentru
licenţierea brandului Milka.
Anul trecut, Darko a început distribuţia acestei îngheţate în
România, piaţă pe care Milka este lider pe segmentul tabletelor de
ciocolată, după cota în valoare. Până acum însă, brandul deţinut de
Kraft nu a ajuns la o cotă semnificativă pe piaţa locală a
îngheţatei, creşterea acestuia fiind limitată probabil de
poziţionarea pe segmentul superior de preţ. "Îngheţata Rom este
produsă la fabrica Friesland din Cluj, unde producem gama
îngheţatelor Napoca", a mai precizat Daniel Bărbulescu.
Napoca le-a adus cele mai mari vânzări în
2009
Unilever şi-a făcut intrarea pe piaţa de profil din România în
primăvara lui 2009, când a anunţat preluarea brandului Napoca de la
Friesland Foods şi lansarea diviziei de îngheţată Algida (cu
branduri precum Magnum sau Carte d'Or ) la nivel local. Tranzacţia
nu a inclus însă linii de producţie, acestea fiind încă în
proprietatea companiei olandeze Friesland Foods. La scurt timp după
intrarea pe piaţă, Unilever a lansat un al doilea brand local, Big
Milk, care însă este produs în Polonia pentru piaţa
românească.
La finele sezonului de vară de anul trecut, Unilever ajunsese la o
cotă valorică de piaţă de 14 pe segmentul îngheţatei, potrivit
studiilor de piaţă citate de companie. Napoca i-a adus cele mai
mari vânzări, peste rulajele realizate de mărcile Big Milk şi
Magnum.
Vânzările de îngheţată ale Unilever în România pot fi estimate
astfel la 15-20 mil. euro la nivelul lui 2009, compania fiind al
treilea mare jucător după cifra de afaceri, după Nestle şi Betty
Ice.
Subsidiara locală a gigantului anglo-olandez din industria
bunurilor de larg consum Unilever a raportat pe 2009 o cifră de
afaceri de 750 mil. lei (177 mil. euro) şi o pierdere de 12,6 mil.
lei (3 mil. euro), potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Rom şi Kandia se întorc la familia Meinl
Toate brandurile de ciocolată ale Cadbury România - printre care
Rom, dar şi Kandia şi Laura -, precum şi bomboanele Sugus şi
Silvana şi marca Măgura au fost preluate în urmă cu câteva zile de
către un fond de investiţii deţinut de familia austriacă Meinl,
proprietara grupului Julius Meinl - unul dintre cei mai mari
jucători pe piaţa cafelei premium la nivel mondial.
Austriecii au revenit astfel pe piaţa locală a ciocolatei printr-o
tranzacţie cu Kraft Foods, compania care a preluat Cadbury la nivel
internaţional în acest an şi care a fost condiţionată de Comisia
Europeană să vândă Cadbury România şi Cadbury Polonia pentru a nu
ajunge la o poziţie dominantă pe piaţa ciocolatei din cele două
ţări.