Can-Pack exportă cutii metalice în Africa

Autor: Mirabela Tiron 12.07.2010

Filiala locală a grupului polonez Can-Pack, care deţine o fabrică de ambalaje din aluminiu în Bucureşti, un business mai puţin vizibil, care asigură 80-90% din cutiile de bere ale Heineken, SABMiller, Bergenbier sau Tuborg România, a avut în primele şase luni din acest an o cifră de afaceri de 25 mil. euro, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
"În semestrul unu compania a produs 271 milioane de cutii metalice, cu circa 8% mai multe faţă de ianuarie-iunie 2009 ", a declarat Cristian Cornea, executive general manager al companiei Can-Pack România.
Piata românească de doze de aluminiu pentru bere se ridică la peste 500 de milioane de cutii metalice, din care Can-Pack deţine aproape 80%, potrivit declaraţiilor anterioare. Compania face parte din grupul polonez Can-Pack, al cărui acţionar majoritar este compania nord-americană F&P Holding, care mai deţine fabrici în Polonia, Ucraina, Slovenia, Cehia, Dubai, Franţa şi în alte ţări. "Anul acesta am început să cooperăm cu o serie de clienţi din zona Africii de Nord, din Tunisia, Algeria, Maroc. Este vorba de producători locali de bere şi soft drinks. Diversificarea la export atenuează unele inconveniente de pe piaţa românească, cum ar fi fluctuaţiile de curs sau TVA (n. red. - care s-a majorat de la 19% la 24%)", a mai spus Cătălin Cornea.
Exporturile contribuie în cifra de afaceri a producătorului cu circa 26% în prezent, faţă de 20% anul trecut, când compania livra ambalajele către companii din Turcia, Grecia, Moldova şi alte ţări.
Anul trecut, Can-Pack a rulat o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro şi un profit net de 120.000 de euro, potrivit declaraţiilor oficialului companiei. "Deşi marjele noastre de profit sunt destul de derizorii, avem pentru moment soluţii care să ne ţină în afara majorărilor legate de «isteria TVA». Drama legată de această creştere a TVA rezidă totuşi în preţul la raft al produsului din aval de noi, respectiv bere şi soft drinks, care probabil va creşte, cel puţin temporar, influenţând astfel negativ volumele de ambalaje pentru bere".