Ultimele două tronsoane din centura Capitalei au fost scoase la licitaţie. Vor fi gata în 2012
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a scos la
licitaţie modernizarea ultimelor două tronsoane ale centurii
Bucureşti, cu o lungime de 20 km, ce vor face legătura cu
autostrăzile A1 şi A2, valoarea totală estimativă a contractelor
fiind de 381,54 mil. lei fără TVA (90 milioane euro).
Dacă luăm în calcul faptul că ofertele pot fi depuse până la data
de 30 august 2010, iar durata construcţiei şi a proiectării va fi
de 21 de luni, inelul de centură al Capitalei ar putea fi gata
integral la jumătatea anului 2012.
Cele două tronsoane vor fi lărgite la patru benzi, vor fi
construite poduri şi pasaje, precum şi parcări. Inelul de centură
al Capitalei, cu o lungime totală de 71 km, a intrat în lucrări de
construcţie şi modernizare începând cu 2007 şi în prezent se
lucrează pe trei tronsoane în sudul Capitalei şi alte trei în nord.
Altfel spus, din totalul lungimii centurii, se lucrează doar pe cei
20,5 km din nordul Capitalei, care urmează să fie finalizaţi în
noiembrie 2010, în timp ce la centura din sud (33,1 km) lucrările
de construcţie nu au început deşi contractele au fost semnate pe 26
noiembrie 2008
Licitaţia pentru lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre DN 2
şi A2 (autostrada Bucureşti-Constanţa) cu o lungime de 11,4
kilometri vizează lucrările de proiectare şi execuţie şi are o
valoare estimativă de 243,42 mil. lei fără TVA (57,31 mil. euro
fără TVA). Sectorul este situat între kilometrii 12,3 şi 23,7, iar
lucrările vor presupune, printre altele, amenajarea a patru
intersecţii, mutarea utilităţilor şi lucrări de trei pasaje şi un
pod şi amenajarea unei parcări pe partea stângă a drumului la
kilometrul 16,4.
Licitaţia pentru lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre DN 7
şi A1 (autostrada Bucureşti-Piteşti), în lungime de 8,7 kilometri,
are o valoare estimativă de 138,12 mil. lei, fără TVA (32,52 mil.
euro, fără TVA). Sectorul este cuprins între kilometrii 55,4 şi
64,1, iar lucrările vor viza, printre altele, modernizarea a trei
poduri şi cinci pasaje, precum şi amenajarea unei parcări pe partea
stângă a drumului la kilometrul 58,5.
Pentru a participa la licitaţie, investitorii trebuie să
dovedească, printre altele, că au finalizat în ultimii cinci ani un
contract de execuţie de drumuri de interes naţional de minim 150 de
milioane de lei fără TVA şi un contract de execuţie a unui pod,
pasaj sau viaduct de minimum 70 de milioane de lei fără TVA.
Pentru ambele licitaţii, câştigătorii vor avea la dispoziţie
maximum de 135 de zile pentru faza de proiectare, 90 de zile pentru
elaborarea proiectului tehnic şi 18 luni pentru execuţia lucrării.
Termenul de garanţie este de trei ani de la terminarea
lucrărilor.
Criteriile de atribuire vor ţine cont în proporţie de 60% de preţ,
de 20% de termenul de plată acordat de ofertant, 15% de durata de
execuţie şi 5% de durata de elaborare a proiectului.