Dacia, aproape de final cu noul Logan. Nume de cod X52

Autor: Alexandru Anghel 26.07.2010

Renault şi Automobile Dacia se află la jumătatea proiectului pentru modelul ce va înlocui în 2012 actuala Dacia Logan, maşină care a vândut mai mult de 1,25 milioane de unităţi, socotind cele şase modele dezvoltate pe aceeaşi platformă tehnică.
Astfel, cea mai mare parte a celor 54 de furnizori locali şi 134 de furnizori externi negociază cu Renault contractele pentru furnizarea de componente pentru viitorul model sau deja desfăşoară teste şi încep implementarea şi modificarea fluxului de producţie, după ce au colaborat la concepţia pieselor.
La fel ca şi în cazul X90, actualul model Logan, şi detaliile despre X52, viitoarea generaţie Logan, sunt păstrate secrete, astfel încât furnizorii nu ştiu cum va arăta viitoarea Dacia, singurele imagini disponibile fiind cele generate pe computer de pasionaţii mărcii.
În ceea ce priveşte detaliile tehnice, cu siguranţă există modificări.
"Avem proiecte noi şi cu VW, şi cu Renault. În cazul viitorului model Dacia avem în principiu aceleaşi motorizări, cu mici schimbări. Au devenit mai performante, cu emisii de carbon şi consum de combustibil mai scăzute", a declarat Cătălin Tischer, directorul general al Mahle, care produce filtre de aer pentru motoare.
Mahle produce filtre de aer şi pentru SUV-ul Duster. Astfel, la următoarea generaţie Dacia ar putea introduce motoare cu puteri superioare. Utilizând aceeaşi arhitectură a motoarelor K7 de 1,4 litri şi 1,6 litri cu alimentare pe benzină, Renault şi Dacia ar putea modifica anumite elemente ale grupului motopropulsor care să permită atât reducerea consumului, cât şi a emisiilor de noxe.

Peugeot intră în lupta contra Logan
Pentru moment competiţia Logan în piaţa low-cost este reprezentată de modele de automobile de generaţie anterioară a unor producători internaţionali. Astfel, Opel a păstrat în producţie Astra Classic, Hyundai are modelul Accent, iar Peugeot a redesenat modelul 206 sub forma lui 206Ă. Sunt modele amortizate din punct de vedere al costurilor şi care acum pot fi repoziţionate ca preţ în segmente inferioare. Totodată, Toyota, Skoda şi alte mărci internaţionale au anunţat lansarea unor modele pentru segmentul low-cost sau repoziţionarea unor maşini existente deja pe piaţă.
"Toţi furnizorii negociază acum pentru proiectul Logan", a declarat Cagri Inal, directorul fabricii AKA Automotive, care produce încuietori.
Peugeot Citroën negociază acum contractarea pentru producţia de serie a unor componente care vor fi integrate în concurentul modelului low-cost Dacia, care deocamdată la Mioveni are numele de cod X52. Modelul Peugeot, cu indicativul M3, şi modelul Citroën, cu indicativul M4, se vor sincroniza astfel cu lansarea Logan II în 2012.
Şi furnizorul blocurilor optice pentru întreaga familie Logan şi pentru Duster, Elba Timişoara, este acum implicată în dezvoltarea noului model. Reprezentanţii companiei nu au dorit să dea detalii despre model sau producţia posibilă, însă au specificat că au investit în ultimii ani în tehnologia LED, precum cea care intră în construcţia farurilor din gama mărcii Audi.
"Există posibilitatea implementării tehnologiei LED în farurile pentru Dacia. Trebuie însă să fie decizia lor. Totul ţine de adaptare. Acum ne gândim la viitoarea generaţie Logan, la viitoarele modele şi la comenzile pentru fabricile din Maroc şi Rusia. Acolo este bătălia între furnizori", a declarat Gheorghe Cocian, directorul general al Elba Timişoara.
Compania furnizează deja corpuri de iluminat care sunt livrate în componenţa colecţiilor CKD de maşini dezasamblate către celelalte fabrici care produc modelele Logan.

Miza este pe fabricile din Rusia şi Maroc
Dintre cei 54 de furnizori locali, o parte dintre ei sunt incluşi în panelul de furnizori ai Renault la nivel regional, precum este Rombat, care furnizează acumulatori auto pentru gama Renault şi Dacia. Cum capacitatea de asamblare a Automobile Dacia se apropie de limita instalată, întrucât ar putea fi produse peste 300.000 de unităţi în acest an la Mioveni, focalizarea furnizorilor locali şi internaţionali se mută acum către Rusia şi Maroc. În urmă cu mai mult de un an Renault a dublat capacitatea de producţie a fabricii Avtoframos din Moscova, la 120.000 de unităţi anual, iar construcţia fabricii din Tanger, care va fi gata în 2012, este în curs. Capacitatea fabricii din Tanger, Maroc, este programată la 400.000 de automobile anual.