Dacia, aproape de final cu noul Logan. Nume de cod X52
Renault şi Automobile Dacia se află la jumătatea proiectului
pentru modelul ce va înlocui în 2012 actuala Dacia Logan, maşină
care a vândut mai mult de 1,25 milioane de unităţi, socotind cele
şase modele dezvoltate pe aceeaşi platformă tehnică.
Astfel, cea mai mare parte a celor 54 de furnizori locali şi 134 de
furnizori externi negociază cu Renault contractele pentru
furnizarea de componente pentru viitorul model sau deja desfăşoară
teste şi încep implementarea şi modificarea fluxului de producţie,
după ce au colaborat la concepţia pieselor.
La fel ca şi în cazul X90, actualul model Logan, şi detaliile
despre X52, viitoarea generaţie Logan, sunt păstrate secrete,
astfel încât furnizorii nu ştiu cum va arăta viitoarea Dacia,
singurele imagini disponibile fiind cele generate pe computer de
pasionaţii mărcii.
În ceea ce priveşte detaliile tehnice, cu siguranţă există
modificări.
"Avem proiecte noi şi cu VW, şi cu Renault. În cazul viitorului
model Dacia avem în principiu aceleaşi motorizări, cu mici
schimbări. Au devenit mai performante, cu emisii de carbon şi
consum de combustibil mai scăzute", a declarat Cătălin Tischer,
directorul general al Mahle, care produce filtre de aer pentru
motoare.
Mahle produce filtre de aer şi pentru SUV-ul Duster. Astfel, la
următoarea generaţie Dacia ar putea introduce motoare cu puteri
superioare. Utilizând aceeaşi arhitectură a motoarelor K7 de 1,4
litri şi 1,6 litri cu alimentare pe benzină, Renault şi Dacia ar
putea modifica anumite elemente ale grupului motopropulsor care să
permită atât reducerea consumului, cât şi a emisiilor de noxe.
Peugeot intră în lupta contra Logan
Pentru moment competiţia Logan în piaţa low-cost este reprezentată
de modele de automobile de generaţie anterioară a unor producători
internaţionali. Astfel, Opel a păstrat în producţie Astra Classic,
Hyundai are modelul Accent, iar Peugeot a redesenat modelul 206 sub
forma lui 206Ă. Sunt modele amortizate din punct de vedere al
costurilor şi care acum pot fi repoziţionate ca preţ în segmente
inferioare. Totodată, Toyota, Skoda şi alte mărci internaţionale au
anunţat lansarea unor modele pentru segmentul low-cost sau
repoziţionarea unor maşini existente deja pe piaţă.
"Toţi furnizorii negociază acum pentru proiectul Logan", a declarat
Cagri Inal, directorul fabricii AKA Automotive, care produce
încuietori.
Peugeot Citroën negociază acum contractarea pentru producţia de
serie a unor componente care vor fi integrate în concurentul
modelului low-cost Dacia, care deocamdată la Mioveni are numele de
cod X52. Modelul Peugeot, cu indicativul M3, şi modelul Citroën, cu
indicativul M4, se vor sincroniza astfel cu lansarea Logan II în
2012.
Şi furnizorul blocurilor optice pentru întreaga familie Logan şi
pentru Duster, Elba Timişoara, este acum implicată în dezvoltarea
noului model. Reprezentanţii companiei nu au dorit să dea detalii
despre model sau producţia posibilă, însă au specificat că au
investit în ultimii ani în tehnologia LED, precum cea care intră în
construcţia farurilor din gama mărcii Audi.
"Există posibilitatea implementării tehnologiei LED în farurile
pentru Dacia. Trebuie însă să fie decizia lor. Totul ţine de
adaptare. Acum ne gândim la viitoarea generaţie Logan, la
viitoarele modele şi la comenzile pentru fabricile din Maroc şi
Rusia. Acolo este bătălia între furnizori", a declarat Gheorghe
Cocian, directorul general al Elba Timişoara.
Compania furnizează deja corpuri de iluminat care sunt livrate în
componenţa colecţiilor CKD de maşini dezasamblate către celelalte
fabrici care produc modelele Logan.
Miza este pe fabricile din Rusia şi Maroc
Dintre cei 54 de furnizori locali, o parte dintre ei sunt incluşi
în panelul de furnizori ai Renault la nivel regional, precum este
Rombat, care furnizează acumulatori auto pentru gama Renault şi
Dacia. Cum capacitatea de asamblare a Automobile Dacia se apropie
de limita instalată, întrucât ar putea fi produse peste 300.000 de
unităţi în acest an la Mioveni, focalizarea furnizorilor locali şi
internaţionali se mută acum către Rusia şi Maroc. În urmă cu mai
mult de un an Renault a dublat capacitatea de producţie a fabricii
Avtoframos din Moscova, la 120.000 de unităţi anual, iar
construcţia fabricii din Tanger, care va fi gata în 2012, este în
curs. Capacitatea fabricii din Tanger, Maroc, este programată la
400.000 de automobile anual.